Hej,

Vi är intresserade av att bygga hus på Brune Kulle i Skrea utanför Falkenberg och undrar nu om det finns fler här som har byggt, vill bygga eller ska bygga i samma område. Eller finns det någon med vetskap eller synpunkter på Brune Kulle? Området har varit förberett för byggen i många år men av någon anledning händer det inte så mycket och vi funderar så klart på varför.
 
Bor i närheten och också funderat på den utdragna etableringen.

Mina tankar om själva brune kulle:
+de flesta tomter har mkt vacker utsikt. Så vackert att följa molnskuggor över landskapet, regnskurar på avstånd osv
+väldigt nära till dagis och skola f till åk5

-rejält blåsningskänsligt, denna sommaren kan inte ha varigt rolig
-ljudet från e6 & gamla e6 är väl rätt påtagligt , särskilt då vinden ligger på från vissa håll
-rejäl uppförsbacke som ger segt avslut på promenader/cykelturer
-rejäl nedförsbacke ihop med trafik skulle göra mig orolig om jag hade småbarn (i varje fall om jag tänker på hur min yngsta som var ett riktigt yrväder)
-risk för smärre trafikkaos vid hämtnings-/lämningstider på dagis/skola. skolan är relativt nyetablerad och elevantalet har hittills ökat varje år och så kommer det nog fortsätta ett tag till

Hur går era egna funderingar?
 
SandraPeter SandraPeter skrev:
Hej,

Vi är intresserade av att bygga hus på Brune Kulle i Skrea utanför Falkenberg och undrar nu om det finns fler här som har byggt, vill bygga eller ska bygga i samma område. Eller finns det någon med vetskap eller synpunkter på Brune Kulle? Området har varit förberett för byggen i många år men av någon anledning händer det inte så mycket och vi funderar så klart på varför.
Hej, hittade den här gamla frågan när jag sökte på Brune Kulle. Hur gick det för er? Köpte ni tomt och byggde eller avstod ni? Vi har tittat på en tomt som vi är intresserade av men känner att den är väldigt dyr. Nu har det dessutom gått många är sedan ni ställde frågan här och det är fortfarande en hel del tomter kvar till salu. Vet ni varför?
mvh Anders
SandraPeter SandraPeter skrev:
Hej,

Vi är intresserade av att bygga hus på Brune Kulle i Skrea utanför Falkenberg och undrar nu om det finns fler här som har byggt, vill bygga eller ska bygga i samma område. Eller finns det någon med vetskap eller synpunkter på Brune Kulle? Området har varit förberett för byggen i många år men av någon anledning händer det inte så mycket och vi funderar så klart på varför.
SandraPeter SandraPeter skrev:
Hej,

Vi är intresserade av att bygga hus på Brune Kulle i Skrea utanför Falkenberg och undrar nu om det finns fler här som har byggt, vill bygga eller ska bygga i samma område. Eller finns det någon med vetskap eller synpunkter på Brune Kulle? Området har varit förberett för byggen i många år men av någon anledning händer det inte så mycket och vi funderar så klart på varför.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.