Skall snart isolera mitt badrum, villa från början på 1900, gjuten platta, plastmatta i badrumet idag, inte speciellt kallt på golvet...

Hur kan jag ta reda påhur isolerat det är? eftersom jag vill byta ut mitt element mot vattenburen golvvärme och sedan kakla där inne....
 
Det blir nog till att bila upp betongen och se. Och du skall sannolikt ändå bila upp golvbrunnen och byta den, så då visar det ju sig.
 
Ahh...

så sant så sant... det kopplingen hade inte hänt i mitt huvud än... tack för upplysningen...

//C
 
Det låter som att det inte är i källaren, eller?

Är det i källaren så kan du nog räkna med att det inte är isolerat alls om ingen har gjutit om golvet på senare tid. Men det stämmer ju inte med att det inte är kallt...

Vi har just tagit bort dörren på vårt badrum från 38 på andra våningen där vi också trodde att det var en gjuten platta. Det visade sig vara dubbla lager av golvplanken (dåtidens variant på dubbelgips?) och sedan bara ett typ 4 cm tjockt gjutet lager under klinkersen.

/pinebar
 
Det är som du trodde INTE i källare utan i en tillbyggnad av boningshuset, jag är inte säker på att de är byggda samtidigt, var det vanligt att man byggde olika delar av huset på olika sätt förut!? huset skall vara från ca 1900...

Är det inte härligt med gamla hus, man blir lika förvånad varje gång man börjar rota i något... *S*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.