1 liter räcker till 25 kvadratmeter.
Här börjar påväxten igen efter att ha sprutad med Grön-Fri för några år sedan
 
  • Ett gult tegelhus med grönt grästomt och en veranda med vita räcken, samt tecken på återvändande påväxt.
Räcker till ca 25 kvadratmeter.

Tanken är att sätta solceller och det hade varit grymt bra att få gjort rent taket innan dess...
 
Ca: 25 m2

Vi håller på med en utbyggnad av uterum som ska bekläs med takpannor likt resten av huset.
Befintliga huset (och således taket) är från 1999 och börjar se riktigt tråkigt ut. Det kommer tyvärr bara bli än mer påtagligt när vi lägger nya pannor på utbyggnaden som blir i vinkel mot det gamla...
Haft funderingar på att byta pannor även på det gamla taket, men känns som ett slöseri då det har lång tid kvar i livslängd innan det är ett måste.
Hade varit riktigt passande att vinna detta för att även få ett finare gammalt tak bredvid det nya!
 
Till 25 m2

Vi bor i ett parhus från 80-talet i en mindre villaförening med 4 parhus. Här har flera pratat om att underhålla taken med liknande produkter. Om jag vinner kan jag bli den första som skapar ett fint tak och då kommer säkert flera i området att vilja köpa produkten. Samtidigt skulle ett rent tak passa utmärkt till vår nymålade fasad.
Med Grön-Fri blir det även miljötänk genom att renovera och förbättra till en bra funktion.
 
Redigerat:
Det räcker till 25 kvm

Nedanför mitt mossiga tak är bilen parkerad. Nu har det börjat växa mossa pp biltaket. HJÄLP!!!!!!
 
25 kvm

Jag har ett tegelpannetak har läst en del om era prudukter skulle vara kul o prova
 
25 m²

Jag har sen jag flyttade till mitt hus 2017 inte haft någon vattenutkastare utomhus. det har inte varit något som prioriterats när det dessutom saknades både kök och badrum. Men det har gjort det svårt att hålla efter påväxt på tak och marksten! Nu i sommar fick jag äntligen min efterlängtade vattenutkastare och ser nu fram emot att kunna få väck den gröna beläggningen på taket, och med lite Grön-Fri hade det gått ännu lättare!
 
Det räcker till ca 25 m2.

Nu är huset nymålat och jag startade med tegelpannorna, efter ca 1/4 av taket gick min spruta sönder och all Grön-Fri läckte ut. (En bit av taket blir nog väldigt rent :rofl:) Detta hade varit perfekt för att avsluta arbetet!
 
Räcker till ca 25 kvm.

Vårt vita hus är plötsligt inte så vitt längre när man kommer nära. Efter att ha skrubbat altanen för hand i två veckor (behöver ni nog köpa in lite hjälpmedel till nästa gång) så hade det känts fantastiskt att avsluta städningen utomhus med topprodukter för fasad och tak!
 
Hej
25m2.
Bytte tak för 15 år sedan,ser redan ut som mossupplag.
Behöver Grön-Fri.
Hälsningar
Rolf
valldarolf@gmail.com
 
Ca 25 kvm. Takrengöringens nytta och vad mossa, alger mm kan göra med ett tag blev något av en aha-upplevelse för oss som hyfsat nyblivna husägare. Har tagit in offerter från olika firmor att rengöra åt oss, men tyckte priset var på tok för högt för något man borde kunna göra själv. Därför hade jag mer än gärna vunnit detta pris, för att kunna göra ett försök själv till att ge huset och taket ett lyft och samtidigt motverka framtida skador pga mossa mm som trängt ner i takpannorna.
 
Cirka 25 m2

Påväxt på taket? Är du grön på det där, men vill bli kvitt och fri - välj Grön-fri!
 
Här kommer en hint.
Om ett hus som vill bli fint.

Svar. Räcker till 25 kvadratmeter.
 
25 Kvm.
Istället för vila och svalka — alger och mossa på bryggan ger halka.
Grön-fri gör det snyggt och dessutom tryggt!
 
1 liter Grön-Fri räcker till ca 25m2 (utspädd)

Ja, varför ska just jag vinna? Vårt nyinköpta lantställe består av ett stort boningshus och tre fristående gästhus samt friggebod, dubbelgarage, vedbod och verkstad. ALLT i behov av underhåll! Om just JAG vann Grön-Fri från Jape så skulle jag kanske äntligen komma igång och få bort all lav -och algpåväxt och få ett fräscht och välskött lantställe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.