Staffans2000
D Daniel 109 skrev:
Vad menar de då med stamfiber?
Inget jag har skrivit :thinking:, tror jag. Så, kan inte hjälpa till.

Staffans
 
Ursäkta, nu blandare jag ihop dig med Peder.
Du svarade på en fråga som var riktad till honom.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Ring in till kundservice och förklara vad som hänt, hänvisa till 2.3.3.1 i Robust Fiber.
Troligen kommer du inte behöva betala för reparationen.
Ett jäkla hyckleri från företagen som säljer fiber till privatpersoner, förstår deras tanke att DOM måste gräva ner fibern så det följer Robust fiber, big NO NO att själv gräva ner för att få det som man vill, eller slippa luftledning.

Sedan kommer nämnda tomtar och slänger lite grus över fiberröret, som hos TS

Och har man, banne den! gjort egen kanalisation så jublar entreprenören över lättare arbete, för dom får ju betalt oavsett från fiberleverantören

TS du borde ha bra chans att komma undan, då entreprenören brustit i sitt uppdrag.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
J Jens33 skrev:
Ja, nånstans mellan 10 och 20 har jag hört då 15 tusen låter normalt.
Helt sjukt, det vore som att ringa en rörmokare och byta blandare i köket och acceptera 15000kr för att byta den, vem skulle acceptera det?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
J Jeppson skrev:
Helt sjukt, det vore som att ringa en rörmokare och byta blandare i köket och acceptera 15000kr för att byta den, vem skulle acceptera det?
Lite skillnad om du läser min beskrivning av arbetet.
Däremot så kan man diskutera priset, då en enkel ur/nyblåsning inte motiverar den prisnivån (min åsikt). Däremot om det strular och man måste ta gropar och kanske ta in grävare, med ännu mera otur i asfalt då drar kostnad iväg.
 
Staffans2000
Nu blev jag så exalterad över att utan frukta eller hjälp:cool:, lyckades använda läsplattan via telefonens Hotspot.
Så nu tänkte jag ge mig på att få det att funka i datorn också. Att anknyta från telefonen, gick till slut, men datorn vill inte koppla upp sig iallafall. Istället får jag fram denna sida.

Skärmbild av en ASUS router konfigurationssida med fokus på Wireless router operation mode-inställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det till skillnad mot läsplattan, något som skall ändras?

Staffans
 
Telefonen ska komma upp som vilken access punkt som helst i listan på tillgängliga wifi nätverk
 
Staffans2000
D debbo skrev:
Telefonen ska komma upp som vilken access punkt som helst i listan på tillgängliga wifi nätverk
Det gör den också.
Datorskärm som visar en lista över Wi-Fi-nätverk, med nätverket AndroidAP144b markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dåså. Då är det bara att surfa.
 
Staffans2000
Japp. Nu funkar det. Fick ändra accespoint. Se routerbilden.

Staffans
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Datorn ansluter antagligen automatiskt till din routers Wi-Fi.
Det brukar finnas en liten ruta ”Anslut automatiskt” man kan kryssa.
Klicka bort det krysset. ;) Eller stäng av din router :surprised: när du använder telefonen för Wi-Fi.
Du borde också kunna sätta anslut automatiskt på AndroidAP Wi-Fi’t
 
Staffans2000
Grunnar lite på att byta från Bahnhof till någon annan (vad annars:D), därför att det är rätt mycket avbrott. Anledningen till att Bahnhof valdes från första början, var att de inte lämnade ut uppgifter hur som helst och så här de VPN. Har de andra leverantörerna liknande policy?

Staffans

Ps.
Bahnhofkillen trodde att ip-onley, skulle ha ringt redan i början av denna vecka. Så blev det inte!:p
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Grunnar lite på att byta från Bahnhof till någon annan (vad annars:D), därför att det är rätt mycket avbrott. Anledningen till att Bahnhof valdes från första början, var att de inte lämnade ut uppgifter hur som helst och så här de VPN. Har de andra leverantörerna liknande policy?

Staffans

Ps.
Bahnhofkillen trodde att ip-onley, skulle ha ringt redan i början av denna vecka. Så blev det inte!:p
Det har knappast någon betydelse.vilken operstöeör du väljer, du har ju samma utrustning ändå.
 
  • Gilla
Jens33
  • Laddar…
Ja, mängden avbrott beror på nätet, inte på tjänsteleverantören.
Sluta gräva i trädgården så kommer antalet avbrott att minska.
 
  • Haha
  • Gilla
Krilleman och 7 till
  • Laddar…
Jag klantade mig episkt i vintras.fibern med duct går in på övervån i huset och satt lite löst in i första dosan som det sedan går en patchkabel från. Iaf råkade jag i renoveringsiver kapa hela skiten innan dosan. Jag felanmälde till nätägaren och en vecka senare kom de ut. Han lyckades dra ut fibern lite, det var knepigt att svetsa men lyckades få till det till slut. Han var här i ett par timmar. Jag våndades över att få en saftig räkning, men det kom aldrig någon, teknikern var schysst helt enkelt.
Han övervägde också att blåsa om från skåpet 3-400 m bort.
Skanova.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.