Jag eldar sedan många år med en Perifal Solo + 40kW, men skall nu flytta till en gård med egen skog. Pannrummet är trångt och Perifal som sotas uppifrån blir svår att ha där. Hittade en ny (?) panna, Swebo VP35, som på beskrivningen låter bra. (Fast det gör ju alla när tillverkaren själv har ordet). Undrar om någon här känner till pannan och har kunskap/åsikter om den.
Swebo Vedpannor | AB SWEBO Flis & Energi - Värmesystem för villa och industri
 
Vet inte Vad skillnaden e på den och Effecta Woody.. Dom nämner den även i sin text.. Måste väl vara samma panna!!

Mvh Rodge
 
Rodgeman skrev:
Vet inte Vad skillnaden e på den och Effecta Woody.. Dom nämner den även i sin text.. Måste väl vara samma panna!!

Mvh Rodge
Kanske är det så, jag såg också likheter. Fast dom skriver om den att det är en nykonstruktion.
 
Ja nåt skumt e det.. Om man går in på EffektaPannans hemsida så står Swebo som återförsäljare åt dom..

Lurigt..
 
Rodgeman skrev:
Vet inte Vad skillnaden e på den och Effecta Woody.. Dom nämner den även i sin text.. Måste väl vara samma panna!!

Mvh Rodge
Ja det är samma panna..

Swebos pelletspanna är oxå effektas..
 
ok.. Vilken e billgast då?? Eller är det samma pris?
 
Det finns en prislista på effectas hemsida, så frågan är vad swebon kostar...
 
Swebo'n kostar 28 500 + Moms.. men så kunde jag få 15 % sa säljaren..
 
Det skulle alltså vara 30281,25 för Swebon inklusive moms med 15% rabatt avdragen som ju åtminstone enligt bilderna är en panna utan lambda.

På Effectas hemsida står det att Woody (utan lambda) kostar 26 900 och Woody med lambda kostar 31 900.
 
Priserna i Effectas lista måste väl vara omomsade, annars är effectan utan lamba lika billig som Vedexen!!!!!!
 
Ja priserna på Effectas pdf blad är utan moms läse jag någonstans i listan.
 
Stämmer! Dåligt av dem att inte skriva ut det!!! Jag räknade ihop priserna i deras paketlösningar och kunde konstatera att det var exkl moms...
 
I paketen med.. Ja det är ju riktigt missvisande..

Jag har nu gjort så att Jag har gått till en Rörfirma som Saluför Solfångar paket, Bygger egna Tankar, Och så får jag det priset som Genaralagenten släpper pannan för. Sedan tillkommer Arbetet.. Men Jag gör det mesta själv. Bär in Pannan, Hämtar och ställer in tankarna på plats, Moterar Solpanelerna Drar Rören till Panelerna, Gör det mesta Förarbetena.. Som att Bila upp golvet för returen..

Detta gör rätt mycket på Arbetskostnadena..

Sen är det bara att hoppas att det blir en bra och ekonomisk lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.