Ska renovera hallen på ca 4 kvm genom att ta bort plastmatta. Sen prima, lägga golvvärme, flytspackla och klinker.
Underlaget är 22mm spånskiva som är reglad c/c 45 cm.
Det är massa limrester kvar från plastmattan(Se bild). Jag har försökt tagit bort limmet med en golvslip men det sitter som berget.

Jag tänkte bara flyta ca 8-10 mm för att inte få för stor nivåskillnad mellan klinker och framtida parkettgolv som ska läggas in efteråt.

Frågan är, måste jag ta bort limmet innan jag kör vidare?
Kom gärna med tips och åsikter.
 
  • Golv med limrester efter borttagen plastmatta vid renovering, bredvid en golvslip och dammsugare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska spåra ner slangen för givaren. Därav endast 8 mm flytspackel.
 
Vet inte om det är rätt, men jag skulle skruvat fast ett armeringsnät i golvet.(typ putsnät).
Då borde det sitta bra fast.
Kanske tajt att få plats med om du bara skall ha 8 mm spackel.
 
R Robbaaa skrev:
Ska renovera hallen på ca 4 kvm genom att ta bort plastmatta. Sen prima, lägga golvvärme, flytspackla och klinker.
Underlaget är 22mm spånskiva som är reglad c/c 45 cm.
Det är massa limrester kvar från plastmattan(Se bild). Jag har försökt tagit bort limmet med en golvslip men det sitter som berget.

Jag tänkte bara flyta ca 8-10 mm för att inte få för stor nivåskillnad mellan klinker och framtida parkettgolv som ska läggas in efteråt.

Frågan är, måste jag ta bort limmet innan jag kör vidare?
Kom gärna med tips och åsikter.
Tjena, är ett helvette med limrester. Fick du årdning påt tillslut?
 
Jajjamen! Hittade typ ett brett och grovt rakblad som jag kunde skrapa bort resterna med! (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.