Någon som har en aning om vad det kan vara som orsakar detta ljud? Skrapandet i bakgrunden är dock dottern Har låtit så till o från i 3 dagar nu, låter ungefär som när en stor fluga sitter fast i ett spindelnät/knakar/knäpper. Låter dagtid, nattetid vet jag inte Tänker framför allt så att det inte är husbock? Ska tydligen knäppa lixom. Tveksamt med detta men jag vet ju inte hur såna knäppningar låter.. Pratat med Anticimex som inte på rak arm kunde säga något o skickat videon på ljudet till dem, de hör av sig imorgon. Men grubblar ju ihjäl mig så tänkte höra om någon här har en idé... Finns ingen vind, men såklart utrymme mellan innertak o yttertak.
 
Jag hörde dåligt på filmen men hos mig kan man ibland höra när getingar skrapar på trallen på altanen.
 
  • Gilla
Tweety1985
  • Laddar…
Jag kände igen ljudet lite men kunde inte placera det.
Kan det vara fåglar? De är ibland och pickar i mossan på vårat tak
 
  • Gilla
Tweety1985
  • Laddar…
V Vildparti skrev:
Jag kände igen ljudet lite men kunde inte placera det.
Kan det vara fåglar? De är ibland och pickar i mossan på vårat tak
Syns ingenting från utsidan...
 
Ah då är de nog något annat lurt :(
 
Jag hör inget på filmen, men kan tänka mig att det t ex är möss som knaprar på elledningar och annat, eller fladdermöss (de brukar dock vilka ha mer utrymme). Kolla alla takfotsventilationer och andra springor och se till att där sitter ordentliga insektsnät överallt.
 
Hej!
Jag chansar och hoppas på svar! Vi har ett sånt ljud i vårt hus just nu, fick du något svar på vad det är för något? Håller på att bli knäpp
 
I mitt fall var det en syrsa/vårtbitare faktiskt
 
  • Gilla
kattlucka
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.