Hej,

Vi satte ett gäng buskar i en rabatt med prydnadssten förra året. Vi har en havtorn där stenen precis under har fått en skum mörk missfärgning. Kan detta vara från havtornen?
 
  • Havtornsbusk planterad i en rabatt med mörkgrå dekorstenar och en tydlig mörk missfärgning på stenarna under busken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej. Det kan vara en fuktfläck eller en fettfläck.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Nej. Det kan vara en fuktfläck eller en fettfläck.
Tack för svar! Det har varit där i flera dagar så fuktfläck går bort. En fettfläck kan det säkert vara, men jag förstår inte hur den har hamnat där. Barnen kanske har haft något hyss för sig ;)
 
Luktar fläcken kattpiss?
 
M marka skrev:
Luktar fläcken kattpiss?
Får nosa på den när jag kommer hem :)
 
A Anubitxx skrev:
Tack för svar! Det har varit där i flera dagar så fuktfläck går bort. En fettfläck kan det säkert vara, men jag förstår inte hur den har hamnat där. Barnen kanske har haft något hyss för sig ;)
Jag fick bort en rejäl oljefläck på vår stenläggning med ett paket potatismjöl som fick ligga några dagar och sedan dammsögs bort. Värt ett försök. I detta fall med en så liten fläck är det väl ett tunnt lager mjöl som får ligga några timmar och sedan sopas bort som är värt att testa. Om det verkar ha effekt är det bara att göra om så många gånger som behövs. värt att testa iallafall eftersom det är miljövänligt och nästan gratis.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.