Hej!
Jag har en Stiga Autoclip 225s som börjat krångla, Direkt när jag starta den så står det Code:302 Please Restart
Någon som vet vad det betyder? Märkte att backup batteriet på moderkortet var slut så jag bytte det men ingen skillnad? Behöver man skjuta på programvara efter det?
 
Någon som kan tipsa om var man kan få tag programeringsprogramvaran som vissa pratar om här på forumet? Även om den inte går att uppdatera längre.
Skicka gärna pm
 
S spider22 skrev:
Hej!
Jag har en Stiga Autoclip 225s som börjat krångla, Direkt när jag starta den så står det Code:302 Please Restart
Någon som vet vad det betyder? Märkte att backup batteriet på moderkortet var slut så jag bytte det men ingen skillnad? Behöver man skjuta på programvara efter det?
Hej Spider22,
Fick du någon lösning på detta? Jag har exakt samma fenomen på min nu efter vinterdvalan.
Mvh,
Hans
 
Efter bytet av minnesbatteri fick jag lämna in den till en verkstad som laddade om mjukvaran på den :( vissa saker lagrar den i det batteri uppbackade minnet och det kan den tydligen inte själv återställa
 
Ok, tack för svar.
Blev det kostsamt och fungerade den bra efter det?
 
Har för mig att det kostade 700kr och den har gått bra sedan dess!
 
Ok, inte så farligt alltså.
 
Har problem då jag skall programmera min 225s. Mycket svårläst display. Utomhus går det inte. Tar in den men svårläst text ändå. Har kollats av leverantören som säger att det inte går att förbättra. Är det fler som känner igen problemet??
 
L LUDDET skrev:
Har problem då jag skall programmera min 225s. Mycket svårläst display. Utomhus går det inte. Tar in den men svårläst text ändå. Har kollats av leverantören som säger att det inte går att förbättra. Är det fler som känner igen problemet??
Byt Dizplay
 
  • Gilla
LUDDET
  • Laddar…
Ladda ner appen annars så kan du göra det med telefon.
 
  • Gilla
LUDDET
  • Laddar…
Hjallis 53 Hjallis 53 skrev:
Ladda ner appen annars så kan du göra det med telefon.
Har appen men fastnar direkt på "autentisering krävs". Jag trycker ON, KOD. ENTER och hamnar på INSTÄLLNINGAR. Startar appen men får inte kontakt. HJÄLP!
 
Skärmavbild av en app med inställningar för en robotgräsklippare och text om funktionerna mot gräsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LUDDET
  • Laddar…
Hjallis 53 Hjallis 53 skrev:
[bild]
Har ladda ner nyaste men får en annan bild än den du visar. Visar "ny robot" och senare sökning pågår som inte slutar, Har testat den då den står på en bänk och nyss på laddning i "garaget".
Måste kanske fråga Stiga.
 
L LUDDET skrev:
Har ladda ner nyaste men får en annan bild än den du visar. Visar "ny robot" och senare sökning pågår som inte slutar, Har testat den då den står på en bänk och nyss på laddning i "garaget".
Måste kanske fråga Stiga.
Du måste lägga till den i ditt garage. Genom att söka efter din robot i pausläge
 
  • Gilla
LUDDET
  • Laddar…
Hjallis 53 Hjallis 53 skrev:
Du måste lägga till den i ditt garage. Genom att söka efter din robot i pausläge
Tack för tipsen. Nu har vi kontakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.