Hejsan!

Har en cylinda dm240 diskmaskin. Den bara brummar och tar inte in vatten eftersom översvämningsskyddet har gått in. Öppnade då upp maskinen dränerade allt och sedan stoppade tillbaka den. Funkade 1.5 diskcykel sen samma problem igen. Nu har den stått "på dränering" hela natten och tänkte koppla in den igen strax. Men om samma problem uppstår igen det vill säga att plåten fylls av vatten. Vad fasiken kan då vara problemet?

Mvh
 
A
Felet är att den är gjord i Turkiet.
Det kan vara pricis vad som helst som gör detta troligen väldigt långsökt oxå.
Den är mycket gammal så näst är att byta till en ny
 
electroluxaren skrev:
Felet är att den är gjord i Turkiet.
Det kan vara pricis vad som helst som gör detta troligen väldigt långsökt oxå.
Den är mycket gammal så näst är att byta till en ny
Misstänkte nästan att det va så men ville ändå ta en en sväng inom här innan den åkte på tippen. Tack för svar
 
A
Har du tid kan du alltid lägga den på rygg och ta bort bottenplåten ev kan man få se orsaken till läckan
 
electroluxaren skrev:
Har du tid kan du alltid lägga den på rygg och ta bort bottenplåten ev kan man få se orsaken till läckan
Det är det jag har gjort men där är inget uppenbart. Släppte alla slangklämmor också för att få ut allt vatten och eventuellt skit. Har även kört diskmedel igenom slangar med fettavlagringar i samt särat på cellplastbitarna för att dem ska torka ordentligt. Har även kollat vattenlåset i vasken och där är inga problem så ska vara frittblås på alla håll så att säga. Ändå fyller den bottenplåten med vatten och sen går nivåvakten in. Fattar inget
 

Bästa svaret

A
MarcusRask MarcusRask skrev:
Det är det jag har gjort men där är inget uppenbart. Släppte alla slangklämmor också för att få ut allt vatten och eventuellt skit. Har även kört diskmedel igenom slangar med fettavlagringar i samt särat på cellplastbitarna för att dem ska torka ordentligt. Har även kollat vattenlåset i vasken och där är inga problem så ska vara frittblås på alla håll så att säga. Ändå fyller den bottenplåten med vatten och sen går nivåvakten in. Fattar inget
Du har gjort allt utom sätta upp den på en ställning och köra utan bottenplåt då lär du se var det droppar ifrån
 
electroluxaren skrev:
Du har gjort allt utom sätta upp den på en ställning och köra utan bottenplåt då lär du se var det droppar ifrån
Ska jävla se om jag har en gardenakoppling som passar gängorna. Isåfall ska jag prova det. Sista hoppet annars får det bli elgiganten med släp i eftermiddag :sleep:
 
A
MarcusRask MarcusRask skrev:
Ska jävla se om jag har en gardenakoppling som passar gängorna. Isåfall ska jag prova det. Sista hoppet annars får det bli elgiganten med släp i eftermiddag :sleep:
3/4"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.