Vi ska riva ut all gammal isolering på vinden. Den är förstås väldigt dammig. Vilken typ av andningsskydd bör vi använda?
 
Rickard.
Egentligen vilket andningsskydd som helst med någon sorts partikelskyddsklass och det har även dom enkla engångsmaskarna (inte alla "coronaskydd")

Får jag slå ett slag för att köpa bra grejer direkt så skulle jag rekommendera Sundströms halvmask med partikelfilter och ett gäng förfilter. Då får ni för typ 600kr en mask med utbytbara filter och den kommer alltid finnas hemma och redo när den behövs.

Förfilterna kan man byta relativt ofta men partikelfilterna kör man på tills det börjar bli jobbigt att andas (kan ta år mellan byterna för en hemmafixare).
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Egentligen vilket andningsskydd som helst med någon sorts partikelskyddsklass och det har även dom enkla engångsmaskarna (inte alla "coronaskydd")

Får jag slå ett slag för att köpa bra grejer direkt så skulle jag rekommendera Sundströms halvmask med partikelfilter och ett gäng förfilter. Då får ni för typ 600kr en mask med utbytbara filter och den kommer alltid finnas hemma och redo när den behövs.

Förfilterna kan man byta relativt ofta men partikelfilterna kör man på tills det börjar bli jobbigt att andas (kan ta år mellan byterna för en hemmafixare).
Rickard. Rickard.ag skrev:
Egentligen vilket andningsskydd som helst med någon sorts partikelskyddsklass och det har även dom enkla engångsmaskarna (inte alla "coronaskydd")

Får jag slå ett slag för att köpa bra grejer direkt så skulle jag rekommendera Sundströms halvmask med partikelfilter och ett gäng förfilter. Då får ni för typ 600kr en mask med utbytbara filter och den kommer alltid finnas hemma och redo när den behövs.

Förfilterna kan man byta relativt ofta men partikelfilterna kör man på tills det börjar bli jobbigt att andas (kan ta år mellan byterna för en hemmafixare).[/QUOTE
SR 100? finns tydligen olika modeller av halvmask
 
Rickard.
S sepani skrev:
SR 100? finns tydligen olika modeller av halvmask
Sr100 är den vanliga halvmasken.

Den andra är väl förberedd så man kan koppla på ett midjeburet fläktpaket om man vill det.
 
  • Gilla
sepani
  • Laddar…
Valfri P3 gummimask. Fungerande lungor betalar i längden.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.