Vi ska fästa en täcksida på ett vinskåp (överskåp) och undrar hur man gör det på bästa sätt. Det blir ju lite trångt att skruva, är det bättre att limma?
Hur har ni gjort? Frågan gäller i o f s också täcksida på vanliga skåp.
Samma undran vad gäller ljusrampslisten under skåpen.
Tacksam för tips!
Yalla
 
Mina täcksidor har jag skruvat från insidan av skåpet. Jag har placerat skruven bakom hyllplanet. Bara att lyfta på hyllplanet och dra en skruv. I skåpen som endast är 30cm breda är det lite trångt och här använde jag en vinkelchock som jag lånade hem från jobbet. Finns säkert en del att välja på, Clas Ohlson har en för några hundralapper. Clas Ohlson - Orbiter chuck

Ljusrampslisten kan du fästa med vinkelbeslag på baksidan.
 
Det är nog inte så vanligt att man fäster en täcksida på en avslutningshylla eftersom de redan har en snygg sida men det finns säkert en jättebra anledning till att du gör så. Går det att fästa täcksidan mot vinhyllans yttersida innan du monterar vinhyllan?
 
Tack för era svar. Tyvärr är redan vinskåpet på plats och vi hade inte planerat att ha en täcksida på det. Vi hade tänkt skippa ljusrampslisten men har nu ångrat oss och efterson övriga "avslutsskåp" har täcksidor som går ned 6 cm och angränsar till listen tänkte vi att det ser konstigt ut om det ser annorlunda ut under vinskåpet. Vad tror ni om det?
Yalla
 
Yalla skrev:
Tack för era svar. Tyvärr är redan vinskåpet på plats och vi hade inte planerat att ha en täcksida på det. Vi hade tänkt skippa ljusrampslisten men har nu ångrat oss och efterson övriga "avslutsskåp" har täcksidor som går ned 6 cm och angränsar till listen tänkte vi att det ser konstigt ut om det ser annorlunda ut under vinskåpet. Vad tror ni om det?
Yalla
Att ni tänker rätt. Följ Mr^Ma9oo's råd om en vinklad chuck eller fixa fram en skruvmejsel med böjbar arm.

Alternativet skulle vara att ta ner alla andra täcksidor och såga av 6 cm i toppen och att fästa om dem upplyfta med motsvarande distans för att slippa nerhänget.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.