Hemmakatten Hemmakatten skrev:
M Flo's lösning är mycket elegant! Och genomförbar! Hatten av!
håller med, otroligt tacksam för den idéen!
 
  • Gilla
M Flo
  • Laddar…
Hemmakatten
Korridorer ska man inte underskatta. I korridordelen utanför badrummen skulle jag sätta en 60 djup vägg med släta garderobsdörrar, en del med möjlighet att hänga kläder, en del med lådor att dra ut.

Vid ingången i hallen finns absolut plats att ha små, väggfasta byråer utan ben som "svävar", behöver inte vara djupa, kanske bara 20-25 cm. Snygga krokar, eller "Drops" tror jag de heter, innanför dörren. Gärna också ett par speglar i olika modeller och stilar i hallen, det gör den större.

Detta kan absolut bli en bra lägenhet!
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
Vad är det för typ av lägenhet? BRF eller ägarlägenhet?
Kommer du att få tillåtelse att göra dessa ganska omfattande ändringarna i lägenheten om det är en BRF?
Har du kollat med styrelsen?
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
L Ludde67 skrev:
Vad är det för typ av lägenhet? BRF eller ägarlägenhet?
Kommer du att få tillåtelse att göra dessa ganska omfattande ändringarna i lägenheten om det är en BRF?
Har du kollat med styrelsen?
Brf, har inte gått så långt att jag tagit upp det med dem. Det är bara på tanke-/drömstadiet än så länge

en ev flytt ligger 3-5 år fram i tiden
 
Köp en grannlägenhet o öppna upp emellan lägenhterna. Är en också förkommande lösning.

/A
 
BirgitS
G ginko skrev:
Brf, har inte gått så långt att jag tagit upp det med dem. Det är bara på tanke-/drömstadiet än så länge

en ev flytt ligger 3-5 år fram i tiden
Hur är planerna nu när det har gått 3 år, @ginko ?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hur är planerna nu när det har gått 3 år, @ginko ?
Usch, ja det är mer aktuellt än någonsin. Tyvärr tror jag ej vi har råd att flytta nu så det måste bli nån enklare, temporär lösning.
 
BirgitS
Enklast är att dela vardagsrummet så att det blir ett sovrum vid fönstret och så får det bli lite trångt kring soffan. Om det blir alldeles för trångt kan man tänka sig mer som en sovhytt vid fönstret och så gör man en sovhytt i ett av de andra sovrummen till det andra barnet och så får resten av det sovrummet bli ett gemensamt rum för läxläsning, lek och pyssel.
 
  • Gilla
ginko
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.