Köket slukar mycket pengar. Därför blir det inte nån jättedyr jättefin måttbeställd rullis. Hurk.

Tips på fina rullgardiner till normal-/budgetpris???
 
rullgardin? i köket? typsommanharisovrummetrullgardin? :confused: inte en snygg träpersienn eller jalusi utan rullgardin??
 
Mairos rullisar är inte blodigt dyra. Mina köksrullisar ser du på min enkla blogg:
lyckligagatans -
 
Birgi: Vad innebär "inte blodigt dyra"?
 
wahlström: jo, huset är 30-tal, köket renoveras till "tidlöst" + 60-tal. Söderläge och svinvarmt.

Våra plisségardiner i de andra rummen tar faktiskt bort det värsta av värmen (och insynen), tvärtemot vad tillverkarna påstår.
 
Pesco skrev:
Birgi: Vad innebär "inte blodigt dyra"?
Om man inte behöver beställa dem i extra lång version kostade de i min bredd (100 cm) runt 500 kronor. Nu blev jag tvungen att ha extra långa för att kunna dra för hela vägen och då blev de ett par hundralappar dyrare.
 
jotex har fina plissé-gardiner som ju är lite som rulldito. Verkar billigt, största sorten kostar 249.

www.jotex.se ; sök på veckgardin. (b på bilden)

/Elin
 
  • 172028.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl bara att vänta in att Hemtex har dunderrea som de brukar ha typ en gång i månaden. Köpte själv två stycken 110 cm Kirsch rullgardiner för 250 kr styck för två veckor sedan. tror att det var 40% rabatt då.

Det är inte alltid som Kirsch ingår i deras kampanjer men då och då...
 
Hm...många bra tips!
 
Pesco - *slår mig för pannan* När jag tittade på birgis rullisar så förstår jag ju vad du menar!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.