HOBBY ARCHITECT
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Om man är svinrik och köper denna tomt för att sen riva husen och bygga nytt. Vad vore haken med denna tomt tycker ni? Kan inte komma på nåt. :love:

[bild]
[länk]
Jag har passerat förbi massvis med gånger. Fint område och inte så långt från all service men ändå lantligt. Jag tycker priset är lågt. Haken är väl att man inte får uppföra ny byggnad inom naturreservatet. Alltså låst till att renovera och eventuellt riva och bygga till det som redan finns. Annars hade någon köpt och styckat i 10 delar och byggt hus och sålt för 12 msek stycket.
 
HOBBY ARCHITECT
P Pin skrev:
Haken är väl att man inte får uppföra ny byggnad inom naturreservatet. Alltså låst till att renovera och eventuellt riva och bygga till det som redan finns. Annars hade någon köpt och styckat i 10 delar och byggt hus och sålt för 12 msek stycket.
Var ser du den informationen? Ligger tomten i naturreservaret, är den inte avstyckad?

Tomtkarta som visar avstyckad fastighet i Järfälla med gränser, vägar och vattennära läge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

större bild
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
större bild
"Avstyckning från Görväln 6:1 och fastighetsreglering berörande Görväln 3:1 och lotten A."
 
Det står i början av annonstexten att det ligger i naturreservatet. I bilagan om naturreservatet står att man inte får bygga nya hus.
 
  • Ledsen
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Var ser du den informationen? Ligger tomten i naturreservaret, är den inte avstyckad?

[bild]
större bild
Jag tror du blandar ihop Görvälns naturreservat med fastigheten Görväln.
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
M
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Fattar inte varför denna har varit på Booli i 258 dagar. Det har alltid stått ”Snart till salu”.
[länk]
Är det inte ett sätt för mäklaren att känna av om det finns intresse för objektet? När tillräckligt många intressenter hört av sig så kan det bli en budgivning och objektet läggs ut till salu. Kan tänka mig att inte många hört av sig och säljaren har inte bråttom.
 
HOBBY ARCHITECT
M MoveMe skrev:
Är det inte ett sätt för mäklaren att känna av om det finns intresse för objektet? När tillräckligt många intressenter hört av sig så kan det bli en budgivning och objektet läggs ut till salu. Kan tänka mig att inte många hört av sig och säljaren har inte bråttom.
Jo så är det säkert, men det är ett kanonobjekt så det skulle dom nog få såld fort. Men dom kanske vill teasa så folk är beredda att betala vad som helst till slut. Antar att man får och kan bygga på tomten om man skulle vilja det.
 
M
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jo så är det säkert, men det är ett kanonobjekt så det skulle dom nog få såld fort. Men dom kanske vill teasa så folk är beredda att betala vad som helst till slut. Antar att man får och kan bygga på tomten om man skulle vilja det.
Det kan ju vara det de väntar på, besked om att få riva och bygga nytt med mer byggyta, för bara renovera är väl inte många sugna på.
 
HOBBY ARCHITECT
M MoveMe skrev:
Det kan ju vara det de väntar på, besked om att få riva och bygga nytt med mer byggyta, för bara renovera är väl inte många sugna på.
Men varför lägga det ut som en annons alls då…
 
M
På bild ser det ju ut som att vyn och panorama utsikten är vidare och finare på Sandövägen om du inte bryr dig om byggnaderna du får med. Att tomten ligger högre tycker jag är rätt bra så inte den äts upp av det stigande vattnet. Östergårdsvägen hade en utsikt med mer sjö-känsla. Kanske är bra om man gillar grönt och lugnt vatten än rå havsvind vintertid.
 
HOBBY ARCHITECT
M MoveMe skrev:
På bild ser det ju ut som att vyn och panorama utsikten är vidare och finare på Sandövägen om du inte bryr dig om byggnaderna du får med. Att tomten ligger högre tycker jag är rätt bra så inte den äts upp av det stigande vattnet. Östergårdsvägen hade en utsikt med mer sjö-känsla. Kanske är bra om man gillar grönt och lugnt vatten än rå havsvind vintertid.
Precis, men gillar att Sandövägen har sansstrand, är så stor och är en udde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.