Hus med trädgård och infogade närbilder på algtäckta ytor före och efter rengöring med Grön-Fri.

Tänk så skönt att få en fräsch utemiljö som ser ut som ny! Den här veckan tävlar vi ut ett helt paket med rengöringsprodukter mot påväxt av alger och lav för alla ytor och material utomhus från JAPE Produkter. När du använder Grön-Fri dör påväxten omgående och på väderutsatta ytor spolar regnet bort resterna utan att ytan behöver bearbetas i efterhand. På takytor tar det generellt upp till 4 år innan ny påväxt syns igen. Paketet från Jape innehåller två st fem-liters Grön-Fri, en Fri-spruta med flatstrålemunstycke samt en teleskoplans med förlängare, som tillsammans ger ca 3,6 m räckvidd för lättare åtkomst.

Totalt värde: 2 000 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du borde vinna, i ett inlägg i den här tråden.
Hur många kvadratmeter räcker en 1 liters flaska Grön-Fri till?


Vinnaren utses fredagen den 2 juli.
OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Jape för att de sponsrar den här tävlingen.
 
#25
  • Gilla
Maddapp och 3 till
  • Laddar…
Räcker till ca 25 m²

Flyttar till hus om 1 vecka och familjen håller på att kavla upp ärmarna inför. Det blir mycket nytt för oss att lära, men det vi säkerligen vet är att "vi saknar allt". Allt behöver införskaffas och ett paket som detta skulle komma till bra användning för oss.

Att ta hand om huset kommer vara vår högsta prioritet, och JAPE produkterna är något vi verkligen kommer behöva!
 
  • Gilla
Paksi
  • Laddar…
Ca 25kvm

Jag ska måla om huset i sommar och har redan bestämt att jag ska använda japes produkter till det men det vore guld att få medel till tak och annat så att det också blir fint. Då kommer ju huset se nytt ut sen
 
Ca 25 m2
Vårt tak behöver göras rent från mossa så detta hade varit bra. Vi har pratat om det länge men inte kommit till skott.
 
Svar: ca. 25 kvm.

Efter ett års slit med utfyllnad och avhämtning av tomten är det nu äntligen grönt där det ska vara, gräsmattan. Nästa steg blir att göra fint och måla om. Men så länge det är grönt där det inte ska vara, taket, så tar det ärligt talat emot att ge fasaden den kärlek den förtjänar. Sen är det bara resten kvar :D
 
  • Gilla
Göran Sigholm
  • Laddar…
Ca 25 m2
Vi flyttade in i ett hus 21juni och jag har funderat länge om Jape skulle kunna fungera för vårat mossiga tak. Men allt har bara slutat med en tanke då jag inte kommit till skott än.
 
Svar ca 25kvm

Har ett fint vitt hus som jag ska tvätta för första gången för mig denna sommar. Att få då proffsprodukter vore tacksamt, inte bara för mig utan även för huset!
 
  • Gilla
Göran Sigholm
  • Laddar…
Svar ca 25 kvm.

Har precis tvättat, och ska snart måla huset. Vore trevligt om taket matchade fasaden i renhet så man faktiskt kan skryta med finaste huset på gatan.
 
25 kvm räcker 1 liter till. skulle vilja hjälpa min mor att få rent sin lilla stuga och att det därefter blev lättskött för henne framöver
Det är hon värd
 
svar: ca 25 kvm
Vi får tillgång till vårt hus om ca 1 vecka, ett hus som inte är omhändertagit på säkert 10 år, så det finns mycket påväxter på utsidan där grön fri hade gjort susen :ok:
 
Svar: ca 25 meter

Efter att ha skrubbat bort mossa på taket för hand förra sommaren ser jag nu arr återväxten blivit förfärlig. Det skulle vara fantastiskt att vina Grön-Fri för att få bort mossan helt och hållet.
 
Den täcker ca 25 kvm.

Denna skulle vara en sann räddade i nöden! Jag och sambon flyttar till vårt första hus tillsammans i oktober. En 70 tals villa i 1,5 plan intill skogen. Men som med alla 70 tals hus då har ju taken fått sett ett och annat och därmed skulle denna vinsten rädda oss då vi hade kunnat fräscha upp taket så vi kan få ett riktigt drömhus att flytta in i!
 
ca 25kvm

Alla goda ting är tre pris, kvalitet och JAPE
 
Rackartekla
svar: 25 m2
Jag har länge tänkt försöka få bort mossa och alger på vårt ca 200 m långa staket. P g a Corona isolering sedan mars 2020 har jag inte kunnat besöka någon affär. Jag skulle verkligen vilja vinna!!
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
Räcker till ca 25 m²

Har länge funderat på att ta tag i taket bl.a. som sett tråkigt ut i några år. Tror det skulle bli ett jättelyft för huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.