Hej

jag skulle vilja flytta mitt kök bakåt för att sedan öppna upp mellan vardagsrummet och köket för en öppnare planlösning.

Skulle detta vara möjligt tror ni? eller är det alldeles för mycket jobb? (se bilder för före och efter)

mvh orolig själ.
 
  • Ritning över en befintlig villaplanlösning med markerat kök intill vardagsrum och sovrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Planritning av ett hem med markerad önskan om att flytta köket och öppna upp till vardagsrummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sorry råkade lägga upp två likadana bilder.

här kommer önskebilden.
 
  • Ritning av en bostadsplan med markerat kök, vardagsrum, sovrum, WC och altan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gissar att du bor i bostadsrätt med granne ovan? Kolla först om väggen är bärande och fråga om styrelsens medgivande.mycket jobb JA! Kostar pengar JA!
 
  • Gilla
Krille-72
  • Laddar…
Hej

nej det är en fristående villa.
 
Vad är det för grund? Jag ser ingen trappa, så jag antar att det inte finns en källare?
Hur tänkte du lösa passage till sovrummet?
 
Två saker, spisen kommer inte kunna va så där sen men det kanske är planerat för flytt?
Sen att gå igenom ett sovrum för att komma till nästa är verkligen inte att föredra.
 
G Gammeldorf skrev:
Sorry råkade lägga upp två likadana bilder.

här kommer önskebilden.
Jag förstår verkligen din önskan. Din planlösning ser mycket trevligare ut. Det är vatten, avlopp och om väggen är bärande eller inte som måste redan ut.
 
Redigerat:
1 16386 skrev:
Vad är det för grund? Jag ser ingen trappa, så jag antar att det inte finns en källare?
Hur tänkte du lösa passage till sovrummet?

Det är ingen källare utan torpargrund.
Passage till sovrummet löses utifrån (inte med på bild) skall göra detta i samband med tillbyggnad så kommer en passage från högra sidan av väggen.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Två saker, spisen kommer inte kunna va så där sen men det kanske är planerat för flytt?
Sen att gå igenom ett sovrum för att komma till nästa är verkligen inte att föredra.
spisen är tänkt att ta bort och ha en spishäll på en köksö.. passage från sovrum kommer komma från ”altan” hållet då där kommer det vara en tillbyggnad
 
G Gammeldorf skrev:
Det är ingen källare utan torpargrund.
Passage till sovrummet löses utifrån (inte med på bild) skall göra detta i samband med tillbyggnad så kommer en passage från högra sidan av väggen.
Om rör etc finns relativt lätt tillgängliga i/via grunden skullr jag säga att din tänkta tillbyggnad är en klart mer omfattande ändring än att flytta ledningar för vatten och avlopp. Hur tänkte du göra med fläkt om du flyttar spisen?
 
A
Tänk till hur du vill att den slutgiltiga lösningen skall se ut. Inte halvvägs som nu.
Kontakta elektriker för att dra fram ny matning till diskmaskin ugn, häll fläkt ev om duflyttar kyl & frys samt belysning och uttag vid ny arbetsyta och köksö.
Kontakta vvs för nya dragningar av avlopp och vatten till diskmaskin och vask(ar)
Kontakta snickare för placering av fläkt över köksö
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.