Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Går det att vrida runt motorn för hand?
Nu så har vi fått igång motorn. Tredje personen som jag åkte till luskade fram direkt att det var rost som var boven. Nu har jag bara ett problem. Vi vet inte om det saknas ett fäste eller plåtkåpa där bränsleslang mm sitter. Jag hittar inga bilder på detta någonstans och frågat runt.
 
A
Frangipanista Frangipanista skrev:
Nu så har vi fått igång motorn. Tredje personen som jag åkte till luskade fram direkt att det var rost som var boven. Nu har jag bara ett problem. Vi vet inte om det saknas ett fäste eller plåtkåpa där bränsleslang mm sitter. Jag hittar inga bilder på detta någonstans och frågat runt.
Du har ingen bild själv? inte för att jag kommer ihåg dem alla men jag har ju sett många under åren som återförsäljare...
 
Maskintok skrev:
Du har ingen bild själv?
Nej tyvärr jag har ju inte det. Det är två plastkåpor som jag har. Bild på min motor har jag men inte en bild på hur det ska se ut under dom i original. Jag har letat. Motor med svarta plastkåpor, fläkt, kabeldragning och delar av en maskinram syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Översiktsbild av en öppen gräsklippares motor med synliga komponenter, kablar och delvis påsatta plastkåpor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Motor med svarta plastkåpor, fläkt, kabeldragning och delar av en maskinram syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Översiktsbild av en öppen gräsklippares motor med synliga komponenter, kablar och delvis påsatta plastkåpor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Maskintok skrev:
Du har ingen bild själv? inte för att jag kommer ihåg dem alla men jag har ju sett många under åren som återförsäljare...
Oj nu råkade jag klistra in bilderna två gånger
 
A
Frangipanista Frangipanista skrev:
Nej tyvärr jag har ju inte det. Det är två plastkåpor som jag har. Bild på min motor har jag men inte en bild på hur det ska se ut under dom i original. Jag har letat. [bild][bild][bild][bild]
Frangipanista Frangipanista skrev:
Nej tyvärr jag har ju inte det. Det är två plastkåpor som jag har. Bild på min motor har jag men inte en bild på hur det ska se ut under dom i original. Jag har letat. [bild][bild][bild][bild]
Den övre kåpan som ska sitta över motorn, den har du?
Den ska skydda en från Svänghjulet och att inga grejer åker in i Svänghjulet eller motorn vid gång..
Annars så ser det helt okej och bra ut..
slangarna ska sitta lösa så de är lätta att komma åt.
 
A
Frangipanista Frangipanista skrev:
Oj nu råkade jag klistra in bilderna två gånger
Bara bra(y)
 
Maskintok skrev:
Den övre kåpan som ska sitta över motorn, den har du?
Den ska skydda en från Svänghjulet och att inga grejer åker in i Svänghjulet eller motorn vid gång..
Annars så ser det helt okej och bra ut..
slangarna ska sitta lösa så de är lätta att komma åt.
Jag har två plastkåpor. Den som lagat den till mig trodde det saknades en i plåt. Bra då vet jag. Jag har inte fått hem den än för han skulle försöka ge klippaggregatet lite kärlek först och istället för att använda nyckel sätta en startknapp. Tändningslåset är utslitet.
 
A
Frangipanista Frangipanista skrev:
Jag har två plastkåpor. Den som lagat den till mig trodde det saknades en i plåt. Bra då vet jag. Jag har inte fått hem den än för han skulle försöka ge klippaggregatet lite kärlek först och istället för att använda nyckel sätta en startknapp. Tändningslåset är utslitet.
Översikt på en Husqvarna 238 gräsklippare med synlig Kinamotor och delar av klippaggregatet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är inte mer än så här.
på Hva 238 som har en Kinamotor i sig.
kommer från ett av husqvarnas egna dotterbolag.
Hoppas du blev hjälpt och är det något mer du funderar över så sparka på mig så ska jag hjälpa till(y)
 
Maskintok skrev:
[bild]
Det är inte mer än så här.
på Hva 238 som har en Kinamotor i sig.
kommer från ett av husqvarnas egna dotterbolag.
Hoppas du blev hjälpt och är det något mer du funderar över så sparka på mig så ska jag hjälpa till(y)
Detta är en briggs stratton motor
 
A
Frangipanista Frangipanista skrev:
Detta är en briggs stratton motor
njo men ändå inte.
Det är Briggs som tillverkat delarna, men det är en Kina fabrik som monterat ihop dessa åt Husqvarna.
Inget nytt under solen.
Hva har gjort så här i åtskilliga år, sedan de köpte upp flertalet tillverkare i Asien för att få tag på delarna själva.
namnet Briggs står där för att det är deras design..
 
Maskintok skrev:
njo men ändå inte.
Det är Briggs som tillverkat delarna, men det är en Kina fabrik som monterat ihop dessa åt Husqvarna.
Inget nytt under solen.
Hva har gjort så här i åtskilliga år, sedan de köpte upp flertalet tillverkare i Asien för att få tag på delarna själva.
namnet Briggs står där för att det är deras design..
Ok. Den jag har är från 2015. Snart kan jag klippa mitt gräs iaf.
 
A
Frangipanista Frangipanista skrev:
Ok. Den jag har är från 2015. Snart kan jag klippa mitt gräs iaf.
Jajemän.
år 2012 köpte Hva in tanaka och shindaiwa.. Fick då tillgång till många fler märken..
Hva 543xpg motorsåg är en sådan produkt..
 
Maskintok skrev:
Jajemän.
år 2012 köpte Hva in tanaka och shindaiwa.. Fick då tillgång till många fler märken..
Hva 543xpg motorsåg är en sådan produkt..
Oavsett tycker jag deras instruktionsböcker är urkassa. Det står inte ens tex var säkring sitter. Nu vet jag det ändå för att jag hittat den. Man ska inte behöva leta.
 
A
Frangipanista Frangipanista skrev:
Oavsett tycker jag deras instruktionsböcker är urkassa. Det står inte ens tex var säkring sitter. Nu vet jag det ändå för att jag hittat den. Man ska inte behöva leta.
Hva har tagit en vändning till det sämre..
Man ska behöva åka in till verkstad för det mesta...
Finns en del om man kollar på föregående modell.. Ts138.. Så kan du hitta skisser och även manualer.. (y)
 
Maskintok skrev:
Hva har tagit en vändning till det sämre..
Man ska behöva åka in till verkstad för det mesta...
Finns en del om man kollar på föregående modell.. Ts138.. Så kan du hitta skisser och även manualer.. (y)
Ok tack. Jag fick tag i en snubbe genom ägaren på bensinstationen här och han tog betalt i ett flak öl haha
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.