Jag har fått för mig att man helt blir av med den, och inga pengar får. Men så drakoniskt kan det väl inte vara? F man sälja lägenheten och flytta med kosingen i behåll?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
[länk]

Nä, så verkar det inte vara.
Man får ju pengarna, efter avdrag... enligt din länk

" Du får alltså det som blir över av försäljningssumman efter avdrag för ovan nämnda kostnader"
 
L larka742 skrev:
Man får ju pengarna, efter avdrag... enligt din länk

" Du får alltså det som blir över av försäljningssumman efter avdrag för ovan nämnda kostnader"
Jo, precis?
 
Värt att påtala att en lägenheten som säljs genom Kronofogdens försorg oftast ger ett lägre pris. Hur mycket beror lite på var man bor i landet.
 
M -MH- skrev:
Jag har fått för mig att man helt blir av med den, och inga pengar får. Men så drakoniskt kan det väl inte vara? F man sälja lägenheten och flytta med kosingen i behåll?
Varför undrar du ?
 
  • Gilla
vcx
  • Laddar…

Bästa svaret

M
M -MH- skrev:
Jag har fått för mig att man helt blir av med den, och inga pengar får. Men så drakoniskt kan det väl inte vara? F man sälja lägenheten och flytta med kosingen i behåll?
Du förlorar rätten att bo i lägenheten, du får sälja den som vanligt via mäklare, gör du inte det blir det tvångsförsäljning vi kronokalle.
 
  • Gilla
-MH-
  • Laddar…
M mnils skrev:
Du förlorar rätten att bo i lägenheten, du får sälja den som vanligt via mäklare, gör du inte det blir det tvångsförsäljning vi kronokalle.
Det är inte alls säkert att man "får sälja den som vanligt via mäklare". Nu vet vi inte bakgrunden till frågan, så exakt svar är svårt att ge.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jo, precis?
Frågan tolkade jag som detta
" sälja lägenheten och flytta med kosingen i behåll"

"Nä, så verkar det inte vara."

Är ju lite fel, att man betalar av sin eventuella skuld och sedan får betala administrativa avgifter är ju givet.
 
L larka742 skrev:
Frågan tolkade jag som detta
" sälja lägenheten och flytta med kosingen i behåll"

"Nä, så verkar det inte vara."

Är ju lite fel, att man betalar av sin eventuella skuld och sedan får betala administrativa avgifter är ju givet.
"Jag har fått för mig att man helt blir av med den, och inga pengar får."

Första meningen som jag svarade på. Fritt översatt; "jag tror någonting, men så kan det väl inte vara?"

Nä, så verkar det inte vara.

Tyckte det räckte så, på en såpass "lättgooglingsbar" fråga..
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
"Jag har fått för mig att man helt blir av med den, och inga pengar får."

Första meningen som jag svarade på. Fritt översatt; "jag tror någonting, men så kan det väl inte vara?"

Nä, så verkar det inte vara.

Tyckte det räckte så, på en såpass "lättgooglingsbar" fråga..
haha, ja, det var en trådstart med flera möjligheter!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.