Nån som testat att köra med längre knivar i sin klippare? För och nackdelar?
 
Jag kör med längre knivar. Fördel är att den klipper bredare. Nackdel, ingen. Möjligtvis att jag inte har hittat dom i nån butiknutan måste beställa på nätet
 
Kalendern
A Aronb skrev:
Jag kör med längre knivar. Fördel är att den klipper bredare. Nackdel, ingen. Möjligtvis att jag inte har hittat dom i nån butiknutan måste beställa på nätet
Vad köper du för knivar? Håller dom skärpan bra så vill jag köpa samma!
 
Jeg har Worx. Bruger mest Worx knive. Har prøvet Husquarna knive. Lidt bedre til at holde skarpheden. Ville egentlig helst have de helt hårde knive der kan knække. De holder længere.
Jeg synes ikke knivene holder mere end 2 uger, dvs 70 timer.
 
Kalendern Kalendern skrev:
Vad köper du för knivar? Håller dom skärpan bra så vill jag köpa samma!

Köper på mfour.se. Det håller väl skärpan hyggligt. Men är ju ganska billigt så man kan unna sig att byta lite oftare
 
Kalendern
A Aronb skrev:
Köper på mfour.se. Det håller väl skärpan hyggligt. Men är ju ganska billigt så man kan unna sig att byta lite oftare
Hm, såg ut som generiska knivar från Kina som säljs på Aliexpress, Amazon, eBay etc. Jag letar efter bättre knivar! Återkommer om jag hittar.
 
Brukar folk slipa knivar? Jag har mycket i form av sliputrustning och funderade på att tillverka nån jigg.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Brukar folk slipa knivar? Jag har mycket i form av sliputrustning och funderade på att tillverka nån jigg.
Jag har brukat slipa knivarna till min klippare.
Har slipat på olika vis och med olika metoder.
På senare tid har jag blivit lite latare och köper storpack och byter ofta i stället. Men jag sparar de bytta knivarna, om jag nu skulle få ett ryck och vilja skärpa upp dem.
Viktigast tycker jag är att klipparen har vassa knivar. Jag brukar jämföra med att hacka lök. Det går med slö kniv, men vilken skillnad det är med skarpa eggar.
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
galento
Testar knivar från : amowerknivar.se nu så får man se om man märker nån skillnad.
 
galento galento skrev:
Har använt knivar från nedanstående företaget en tid och märker
ingen skillnad mot original HQ mer än priset , 65 kr ( 2 pkt ) mot original 219 kr.

Knivar till Husqvarna Automower och Gardena robotklippare-fr 57kr/9knivar (amowerknivar.se)
Har också köpt knivar därifrån, inte reagerat på att dom skulle vara sämre. Kan man byta lite oftare istället när priset är som det är.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.