Måste jag ta sönder kopparöret för att få loss blandaren från diskbänken? 10mm till 15mm grej som sitter på kopparöret.

Sen har jag en fråga till: Vad för grej ska jag köpa till den nya blandaren som har 10mm soft PEX slang som ska passa på TA R1/2 avsättnings ventilen? Den är typ 21mm yttrgänga.

det ser ut så här:
Kopparledningar med anslutningsdelar och ventiler under diskbänk, fråga om installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kromad köksblandare monterad på en rostfri diskbänk med svart kakel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du behöver kapa rören ovanför muttrarna för att få ut den ur diskbänken hel japp.
 
Du behöver två övergångsnipplar R20 inv R10 utv och en rulle gängtejp.
 
Har du någon länk till någon bra och finns dem på Biltema?
 
G ekaa88 skrev:
Du behöver kapa rören ovanför muttrarna för att få ut den ur diskbänken hel japp.
Det är så alltså. Hur fick dem ditt den?
 
Den levereras med nakna rör. Kopplingarna skruvas dit på plats.
 
Man kan trycka ihop klämringarna runt om bara och dra bort de, så slipper du kapa.
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Man kan trycka ihop klämringarna runt om bara och dra bort de, så slipper du kapa.
Det var det svåraste jag gjort, klämde ihop den fick loss den efter 1timme och sen var det lika svårt att gå av muttern. På andra röret fick jag knipsa av kopparröret det gick lite snabbare
 
Passar dessa verkligen, ska det inte vara någon gummipackning i mellan?

Metalliska rörkopplingar och muttrar på en rostfri yta, ifrågasatta för avsaknaden av tätning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En rörkap är smidig. Det underlättar om man vill återanvända kranen också. Bågfil funkar också, men är något bökigare.
 
D Daniel 109 skrev:
En rörkap är smidig. Det underlättar om man vill återanvända kranen också. Bågfil funkar också, men är något bökigare.
jag får prova det nästa gång

vad tror du om detta, passar det? Fyra metalliska rördelar och kopplingar i olika storlekar på en rostfri yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.