Har en Stiga Park Compact 4WD som fungerade utmärkt (att köra, inte klippa) tills jag vände den på sidan för att försöka felsöka klippdelen. När jag vände upp den igen startade den inte längre. Startmotorn hugger men kommer inte igång, se film. Mkt tacksam för tips.
 
A
M marcusnaslund skrev:
Har en Stiga Park Compact 4WD som fungerade utmärkt (att köra, inte klippa) tills jag vände den på sidan för att försöka felsöka klippdelen. När jag vände upp den igen startade den inte längre. Startmotorn hugger men kommer inte igång, se film. Mkt tacksam för tips. [video]
Du har nog fått oljan att flyta ut på fel ställen..
Låt den stå och vrid Svänghjulet så att startmotorn lossar drevet för hand..
Sedan innan du startar motorn så kollar du oljan.
 
  • Gilla
marcusnaslund
  • Laddar…
Tack! Och problem nr 2: klippdelen fungerar inte som sagt. När motorn fungerar och jag går in i klippläget börjar det ryka kraftigt framtill från klippdelen. Remmarna som är gamla, sitter fel tro? Den har några år på nacken, men vet inte exakt hur många, ingick i husköp.
 
A
M marcusnaslund skrev:
Tack! Och problem nr 2: klippdelen fungerar inte som sagt. När motorn fungerar och jag går in i klippläget börjar det ryka kraftigt framtill från klippdelen. Remmarna som är gamla, sitter fel tro? Den har några år på nacken, men vet inte exakt hur många, ingick i husköp.
känn på remskivorna. låter som en rulle eller spindel är Defekt i lagren..
 
Hade en likadan, maken till många rembyten har jag inte varit med om. Du kan glädja dig med att du kommer bli kvarterets Stiga-rembytar-expert....
 
A
en maskin är bara så bra som det underhåll den får..

Det går att väga in remskivorna med vattenpass.. Och känna på lagren.

Kolla spännare mm..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.