Snyggt jobbat (y)
Det här med att inreda övervåningen, var det något ni kom på efter att ni byggt huset? :thinking:
 
  • Gilla
HomeboY
  • Laddar…
Riktigt bra jobbat.
Hur är den målade delan uppbyggd och med vilka produkter?
Funderar själv på att kakla till brösthöjd och sen måla.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
L Låset skrev:
Snyggt jobbat (y)
Det här med att inreda övervåningen, var det något ni kom på efter att ni byggt huset? :thinking:
För att kunna flytta in i huset i rimlig tid så gjorde plan 1 först och vi tänkte först vänta ett par år med övervåningen men det kliade i fingrarna efter knappt ett år så då tog vi tag i det ganska snabbt ändå! :)

X xLnT skrev:
Riktigt bra jobbat.
Hur är den målade delan uppbyggd och med vilka produkter?
Funderar själv på att kakla till brösthöjd och sen måla.
Vad tänkte du på? Den målade delen är bara spacklad med våtrumsspackel och målad med våtrumsfärg. För att få ett snyggt avslut så satte vi en avslutningslist vid kakelplattorna som målades in i väggfärgen..
 
  • Gilla
Skrutten18 och 1 till
  • Laddar…
Alltså så jäkla snyggt! :love: Kan du inte göra mig en tjänst och börja jobba lite extra som snickare, och då gärna åt mig? :whistle:
 
  • Gilla
Mats
  • Laddar…
Pedagogiskt och lärorikt. Och snyggt...
 
HomeboY HomeboY skrev:
För att kunna flytta in i huset i rimlig tid så gjorde plan 1 först och vi tänkte först vänta ett par år med övervåningen men det kliade i fingrarna efter knappt ett år så då tog vi tag i det ganska snabbt ändå! :)



Vad tänkte du på? Den målade delen är bara spacklad med våtrumsspackel och målad med våtrumsfärg. För att få ett snyggt avslut så satte vi en avslutningslist vid kakelplattorna som målades in i väggfärgen..
Antar att dom menar vilket system du använt för att det ska vara godkänt enligt MVK.
Det går att se alla godkända system på https://www.vatrumsmalning.se/
 
Imponerande! Bra jobbat. en detalj bara jag hoppas att det håller ändå men dina golvbrunnar i badrummet är felmonterade tyvärr
 
F FreddeTsson skrev:
Imponerande! Bra jobbat. en detalj bara jag hoppas att det håller ändå men dina golvbrunnar i badrummet är felmonterade tyvärr
Du får gärna berätta exakt på vilket sätt dom är felmonterade. Jag är nyfiken :geek:
 
C Cambudgie skrev:
Du får gärna berätta exakt på vilket sätt dom är felmonterade. Jag är nyfiken :geek:
purusplattan är monterad för applicering av våtrumsmatta, vänder du den så finns där rillor som flytspacklet ska greppa i plus att du får upp brunnsflänsen på rätt höjd
 
F FreddeTsson skrev:
purusplattan är monterad för applicering av våtrumsmatta, vänder du den så finns där rillor som flytspacklet ska greppa i plus att du får upp brunnsflänsen på rätt höjd
sorry det är korrekt, missade att det var purusplattan multi, bara använt mig av den andra vändbara innan
 
  • Gilla
HomeboY och 1 till
  • Laddar…
A
Vad snyggt det blev. Hur mycket landade kostnaderna på? Funderar på att anlita nån firma för detta.
 
HomeboY HomeboY skrev:
Det är nästan färdigt, endast lite småsaker kvar att fixa. Dörrfoder, lite silikon och beslag men detta är dagsfärska bilder så jag uppdatera allt eftersom :)

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Hej vad heter kaklet på väggarna? Jättefint badrum
 
I Ivanmil skrev:
Hej vad heter kaklet på väggarna? Jättefint badrum
Tack! Det är Norrvange Ivory från Bricmate.

Sthlmjh skrev:
Vad snyggt det blev. Hur mycket landade kostnaderna på? Funderar på att anlita nån firma för detta.
Tackar!

Svårt att ge en exakt summa såhär på rak arm men cirka 450 000 kr. Notera att det bara är materialkostnader då jag gjort allt själv.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.