Jag har under en längre tid försökt hitta cortenstål till rabattkanter i trädgården. Antingen är det undermålig kvalitet. Eller så är det svindyr frakt. Eller så är det något annat problem. Nu har jag tagit in en offert från en mekanisk verkstad här i uppsala. Jag tänkte köpa en hel plåt och få den uppklippt. Jag kommer i så fall få 30 meter i 3-meterslängder. 150mm höga. 3mm gods.Observera att plåtremsorna kommer ogradade. Så man måste grada den delen som sticker upp. Är det någon som är intresserad av att dela på det här med mig? Jag behöver bara några längder själv. Prislappen blir 220SEK /meter. Och det kommer gå att hämta i Norby om ca en måndad. PMa mig om ni är intresserade.
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Tar de 200 spänn per klipp i plåten?
 
halper halper skrev:
Har inget med företaget att göra förutom att jag har handlat där själv: [länk]

145 kr/m om man köper 2-meterslängder, och då kommer de med skruvar och spett och förborrade hål som passar osv. Frakt tillkommer dock, så om det är bättre pris eller inte beror på mängd.
Det här kan faktiskt vara ett bra alternativ. Bara frakten är human. Det är just frakten som brukar dra iväg så förbaskat när man kommer upp på 3-meterslängder.
 
O Olf Oggler skrev:
Det här kan faktiskt vara ett bra alternativ. Bara frakten är human. Det är just frakten som brukar dra iväg så förbaskat när man kommer upp på 3-meterslängder.
Dessa har inte mer än två meter i sitt ordinarie sortiment, tyvärr, men det går kanske att specialbeställa. Osäker på hur det påverkar frakten. Att sätta ihop flera bitar går, men det blir förstås en synlig skarv.
 
De som levererar 3-meterslängder verkar ta från 1500 SEK och uppåt för frakten. De där 2 meters ovan får man hem för 800 SEK, verkar det som.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.