Hej! Har en fråga angående Briggs & Stratton-motor som ej suger upp bensin från tanken. Motorn startar lätt när jag häller lite bensin i förgasaren efter att monterat bort luftfilter, men stannar så snart denna bensin är slut. Har haft förgasaren på service och bytt membran och rengjort den grundligt. Det finns 2 rör, ett kort och ett längre som går ner i tanken och på dessa en liten sil. Kan det vara en backventil på det längre röret som ej funkar? Någon som har svar på detta problem, kanske har det inträffat på flera motorer. Denna är på 5 hk och tillverkad i mitten på 70-talet.
 
N Nick82 skrev:
Hej! Har en fråga angående Briggs & Stratton-motor som ej suger upp bensin från tanken. Motorn startar lätt när jag häller lite bensin i förgasaren efter att monterat bort luftfilter, men stannar så snart denna bensin är slut. Har haft förgasaren på service och bytt membran och rengjort den grundligt. Det finns 2 rör, ett kort och ett längre som går ner i tanken och på dessa en liten sil. Kan det vara en backventil på det längre röret som ej funkar? Någon som har svar på detta problem, kanske har det inträffat på flera motorer. Denna är på 5 hk och tillverkad i mitten på 70-talet.
Har du en liten pump som du pumpar fram bensinen med innan start?
 
A
N Nick82 skrev:
Hej! Har en fråga angående Briggs & Stratton-motor som ej suger upp bensin från tanken. Motorn startar lätt när jag häller lite bensin i förgasaren efter att monterat bort luftfilter, men stannar så snart denna bensin är slut. Har haft förgasaren på service och bytt membran och rengjort den grundligt. Det finns 2 rör, ett kort och ett längre som går ner i tanken och på dessa en liten sil. Kan det vara en backventil på det längre röret som ej funkar? Någon som har svar på detta problem, kanske har det inträffat på flera motorer. Denna är på 5 hk och tillverkad i mitten på 70-talet.
Och har en liten lucka på sidan om förgasaren, med en arm som går ner till membranet?
Jag skulle ta isär beställa nytt membran och lägga förgasaren i E85 eller annan lösandd vätska över natten..
Sedan blåsa bakåt i förgasaren..
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Har du en liten pump som du pumpar fram bensinen med innan start?
Nej den har inte den lilla gumi knap som man brukar trycka på tre gånger
 
A
N Nick82 skrev:
Nej den har inte den lilla gumi knap som man brukar trycka på tre gånger
Går att sätta i tank och förgasare från en sprint classic motor i dessa..
Då blir det billigare med delar(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.