Det finns det säkert, kan du berätta lite mer om vad det handlar om ökar förmodligen sannolikheten att någon vill hjälpa.
 
K kristofo skrev:
Det finns det säkert, kan du berätta lite mer om vad det handlar om ökar förmodligen sannolikheten att någon vill hjälpa.
Absolut
Är en del till en markis som jag ska gjuta om då den gått sönder. Tänkte använda mig av den länkade metoden så komponenten ska vara ihålig med ett tunt yttre lager för att kunna göra avtrycket i sand.
 
  • Del till markis som ska gjutas om, placerad på vitt underlag utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del till markis som ska gjutas om, placerad på papper med natur i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del till en markis i närbild på vit bakgrund, avsedd att gjutas om för reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig metallkomponent till markis som ligger på ett bord, används för gjutningsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del till markis som ska gjutas om, ihålig med tunt yttre lager, visad mot ljus bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasig markiskomponent i metall som ligger på ett bord utomhus, avsedd för gjutningsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del till en markis placerad på ett papper på en trätrall framför en dörröppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del till en markis som är skadad, placerad på ett papper med terrassbakgrund och fot i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del till en markis placerad på ett papper utomhus, avsedd för gjutningsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av markis, potentiellt gjuten komponent, på vitt papper med trädäcksbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ihåligt, skadat markiskomponent på papper med en uteplats i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av en markis, en komponent i plast, placerad på ett vitt underlag och ska gjutas om med ihåligt yttre lager.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Söndrig del av en markis avbildad på ett bord inför reparation genom gjutning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del till en markis som är skadad, planeras för avgjutning i sand med ihålig struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del till markis som ska gjutas om, placerad på vitt papper framför en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K
Nu har jag inte lyckats se vad som är trasigt på bilderna. Men går det inte att lämna in till mekanisk verkstad och få den svetsad?

Alternativt hitta en finmekanisk verkstad som har CNC-maskiner och se om de har en 3D-skanner och få biten uppskannad till en 3D solid.

Den där biten tar längre tid än vad man kan tro att rita upp från scratch och utan att veta vad du avser med "liten peng" tror jag att svetsning eller skanning blir kostnadseffektivare och att du faktisk får njuta av markisen även denna sommar.
 
  • Gilla
AntonSandegren
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Nu har jag inte lyckats se vad som är trasigt på bilderna. Men går det inte att lämna in till mekanisk verkstad och få den svetsad?

Alternativt hitta en finmekanisk verkstad som har CNC-maskiner och se om de har en 3D-skanner och få biten uppskannad till en 3D solid.

Den där biten tar längre tid än vad man kan tro att rita upp från scratch och utan att veta vad du avser med "liten peng" tror jag att svetsning eller skanning blir kostnadseffektivare och att du faktisk får njuta av markisen även denna sommar.
Detta är motsvarande del på andra sidan som jag spegelvänt bilderna av. Har kollat detta men är lång väntetid och inte många gjuterier som vill ta sig på en sån liten grej. Svetsning är testad men funkar tyvärr inte
 
Den som eventuellt ska rita den här prylen behöver även mått på den.

Jag tror det är billigare att köpa en färdig reservdel än att behöva betala någon som troligen behöver många timmar på att rita upp den.
 
Lägg upp bilder på den trasiga delen så kanske du får tips på hur den kan lagas?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.