Hej,

Hoppas på någon telekunnig forum-medlem…

Mina nya telejack i huset är inbyggda moduläruttag som dessa: http://www.lexel.se/katalog/fs_katalog.asp?FUNC=detail&GroupID=807&ProdID=9779

Mitt förstajack är inte seriekopplat utan de 2 sladdar kommer från telestation och de 2 sladdar som går vidare till nästa jack sitter på samma 2 poler (blå och blå/vit). På bilden är det de 2 som sitter längst till vänster på motsatta sida av grön/orange och grön-vit/orange-vit.
Det jag nu försöker göra är att ta de 2 sladdarna som skall vidare till nästa jack och sätta på 2 andra poler för att få ett traditionellt seriekopplat (kaskad) jack.
Mitt problem är att jag inte hittar rätt, har provat ett antal varianter men misslyckats, dvs. jag får ingen ton i nästa (jack 2)

Förstår någon vad jag menar och kanske kan ge mig ett tips?

Ps. problemet är att min adsl+ med BBB funkar inte, därav min fråga

Tackar!
 
  • lexcom_125.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Om du har adsl ska du vidare till nästa jack med den avkodade signalen från delningsdosan och inte signalen direkt från stationen.
/CC
 
Svarade inte jag på den här i morse?

Utgående ska ligga på grön/grönvit.....

/mats
 
chris47 skrev:
Om du har adsl ska du vidare till nästa jack med den avkodade signalen från delningsdosan och inte signalen direkt från stationen.
/CC
Det är ju den effekten du uppnår om du kopplar rätt i uttaget... återgående är filtrerade genom ADSL-filtret.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.