Den hann hit på mindre än ett dygn... Verkar som de skickade från Härryda...
Och ja, kanske lite stor att ha i byxfickan...
 
  • Ett uppsättning verktyg, inklusive rörtång, kombinerad tång och skiftnyckel, i en blå verktygslåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
  • Gilla
HökMartin
  • Laddar…
Hornbach har Makitas 5,0Ah-batteri för 845.
Prismatchade på Bauhaus igår så det landade på 743kr.

Ingen världsrekordsrabatt, men tillräckligt billigt eftersom jag hade ett kompletteringsbehov igår :)

(Tror iaf att det är billigast i Sverige om man bortser från tveksamma fakebatterisidor)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
I
Alfredo Alfredo skrev:
Varför inte ett trepack. Köp dem en och en så landar det på knappt 800 inklusive frakt.

[bild]

Eller var (mindre) "listig" och köp ett trepack så landar det på 1250 varav 200 i frakt. :surprised: Det gäller att kolla noga på Amazon...

[bild]

För övrigt plingade min PostNord-app precis och sa att ett paket från Amazon var registrerat. (y)
Tackar, det blev ett sådant pac.Såg att de hade paket även för "vanliga" tänger, dock ingen aning om det var jätta bra pris.
 
Detta landar kanske i fel tråd eftersom jag inte vet om det är ett bra pris nu, eller vad slutpriset blir.
Men eftersom jag vet att det finns några ”yxnördar” här så lägger jag in det.

Auktion på några gamla yxor samt skaft.
Ingen aning om det är något att ha.
Men kanske det är ett fynd, vem vet?

https://asb.auction2000.online/auk/w.object?inC=ASB&inA=20210616_0803&inO=77
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
K Krukmakaren skrev:
Hjälp en novis. Amazon, vad är det? En webbshop? Några konstigheter att handla där?
Med handen på hjärtat måste jag erkänna att jag känner en viss fascination över hur någon inte vet vad amazon är för någon butik.

Amazon är bokstavligt talat världens största butik. Började som en online-bokhandel för ca 25 år sedan men nu säljer de nästan vad som helst. Som svensk har man främst handlat från den amerikanske eller tyska sidan men sedan något år finns även amazon.se. När amazon.se lanserades skrevs det spaltmeter om det under flera veckor, svårt att missa trodde jag ;)

Som köpare är det praktiskt taget riskfritt att handla från amazon men man ska vara medveten om att inte allt säljs från amazon själva (framgår tydligt vilka som säljer varan). Så eventuellt kan en enskild butik som säljer via amazon ställa till med problem men då kontaktar du amazon så löser de problemet åt dig.

Med det sagt så finns det mängder med anledningar att bojkotta amazon. De tre främsta anledningarna gissar jag är:
De har smitit från hundratals miljarder dollar i skatt.
De behandlar sina arbetare på ett sätt som till och med upprör amerikanarna. Som exempel tillkallas en ambulans till deras lager i Storbritannien varannan dag. https://www.theguardian.com/busines...ed-of-treating-uk-warehouse-staff-like-robots
De konkurrerar ut mindre aktörer när de lanseras i ett land. Om det är bra eller dåligt får man bestämma själv.

Jag är ingen krösus så jag handlar från amazon när det är markant billigare men om det bara skiljer någon hundralapp eller så väljer jag att köpa från mindre aktörer.
 
  • Gilla
Rckryddan och 7 till
  • Laddar…
boschkenta
Jula har bland annat Bahco snabbtvingar till bra pris just nu!
 
  • Bahco snabbtving QC-300A i kampanj, svart och orange, med specifikationer och pris.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
A
boschkenta boschkenta skrev:
Jula har bland annat Bahco snabbtvingar till bra pris just nu!
Är dom ok,har för mig att jag testade någon sån på jula sist som kändes klena?
 
boschkenta
Handyman 1 skrev:
Är dom ok,har för mig att jag testade någon sån på jula sist som kändes klena?
Jag får hem några i veckan så kan återkomma... till det priset tänkte jag chansa! Jag tänker att dom knappast kan vara sämre än Julas Hard Head som jag har några av och tycker funkar helt ok.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Är dom ok,har för mig att jag testade någon sån på jula sist som kändes klena?
Nej. Det är många som klagar på dessa. Jag har inte provat dem själv. Deras QCG och QCB är okej. Enligt specen klara QC 70 kilos (18 för den kortare) tryck i två timmar medan QCG 125 kilo utan någon specificerad tid. QCB är ändå bättre.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Är dom ok,har för mig att jag testade någon sån på jula sist som kändes klena?
Jag har några som jag köpte för några år sedan. Vet dock inte om de ändrat dem sedan dess? De är ju inte jättekraftiga, men tillräckligt bra för priset. Inga av mina har gått sönder, men man får heller inte så jättemycket kraft när man klämmer ihop dem. Skulle jag behöva välja en sorts tving som enda att använda resten av livet så skulle de inte kvala in överhuvudtaget, men som extratvingar att använda till allt möjligt är de ett bra komplement till mera ”riktiga” tvingar. Som udda exempel så har jag bla använt dem till att klämma ihop diskmaskinspumpen och hänga upp en gammal madrass på vädring, alltså som en kraftigare variant av klädnypa. :D
 
  • Gilla
Dammi och 1 till
  • Laddar…
På tal om amazon... Har amazon.de slutat erbjuda gratis frakt till sverige..? Misstänker att dom har det med tanke på .se, men det är ju grymt dåligt eftersom .se har så fruktansvärt mycket sämre utbud än t ex .de :(
 
  • Gilla
F.Taleman
  • Laddar…
C
L Lucif3r skrev:
På tal om amazon... Har amazon.de slutat erbjuda gratis frakt till sverige..?
Japp, jag noterade också det härom veckan.
 
L Lucif3r skrev:
På tal om amazon... Har amazon.de slutat erbjuda gratis frakt till sverige..? Misstänker att dom har det med tanke på .se, men det är ju grymt dåligt eftersom .se har så fruktansvärt mycket sämre utbud än t ex .de :(
Japp, verkar inte bättre :(
 
hsd
K knipo skrev:
Detta landar kanske i fel tråd eftersom jag inte vet om det är ett bra pris nu, eller vad slutpriset blir.
Men eftersom jag vet att det finns några ”yxnördar” här så lägger jag in det.

Auktion på några gamla yxor samt skaft.
Ingen aning om det är något att ha.
Men kanske det är ett fynd, vem vet?

[länk]
Världens bästa fotograf :rofl::rofl::rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.