Då jag är bosatt i Norra delarna av landet är det inte så lätt att hitta de prylar jag vill ha i närheten. Har nu nosat upp Stig Lindbergs koppar "Ribb" (till vänster på bild) och "Adam" på gustavsbergs hemsida, dock inga priser.

Bilderna nedan kommer från: Gustavsbergs Porslinsfabrik

Är det någon som har någon som helst aning om vad dessa kan tänkas kosta?
Kanske vet någon dessutom en internetshop som har dessa till salu, annars får det vänta till resan ner till Stockholm i maj.

/ Jenny
 
  • Ribb 2.JPG
  • Adam 2.JPG
Jag har varit på jakt efter "spisa ribb" också. Jag hittade en kopp i en antikaffär här i Örebro för något år sedan. Då kostade den drygt 300 kr/styck om jag minns rätt. Så de är illa dyra.
 
Oj där ser man, vilken väsentlig information som lätt slinker bort när man skriver.
Jag är ute efter de nyproducerade "Ribb" eller "Adam", båda är så snygga så jag kan inte bestämma mig.

Men tack ändå!
/ Jenny
 
på Tradera brukar dom finnas lite titt som tätt, så kolla där så är jag alldelse säker på att du skall finna!

Lycka till!
Bitto




Tradera - Avancerad sökning
 
Det finns en hel del butiker som säljer Gustafsberg även i "Norra delarna av landet". Kanske du kan hitta dem hos någon av dem? Eller åtminstone få priser av dem.

http://www.hpfigustavsberg.se/AF.htm
 
Har för mig att spisa ribb ligger på runt 375 kr. Själv köpte jag mina 13 koppar på utförsäljning i en porslinsaffär strax efter det att de lades ner sist (tidigt 90-tal?).Jag betalade hela 35 kr st för nya koppar. Fick betala ett par 100 för bara sockerskål och gräddkanna jag köpte senare.
 
Om du ändå ska ner till Stockholm så finns det en andrasorteringsutförsäljning vid fabriken i just Gustavsberg. Där gjorde jag riktiga fynd och har fortfarande inte förstått vad som är felet på kopparna jag köpte. :) Kanske finns dina koppar också där? Jag har för mig att det var nästan halva priset mot i butik.
 
Kesella, vet du adressen till andrahandssorterings butiken i Stockholm? K

Vi kommer nämligen att köra bil ner, så förhoppningsvis finns det tid på dit eller hemvägen att ta en sväng förbi.
 
Hemmakatten
Adressen finns i den länk du själv la in i ditt första inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.