A
Hej,

Om någon swishar mig så vill jag att ett meddelande går tillbaka. Exempelvis en kod till ett hänglås.

Någon som har nått tips?

Tack
 
Johan1975z skrev:
Hej,

Om någon swishar mig så vill jag att ett meddelande går tillbaka. Exempelvis en kod till ett hänglås.

Någon som har nått tips?

Tack
Vad har du för CMS integration med Swish idag?
 
A
C Christoffer L skrev:
Vad har du för CMS integration med Swish idag?
Jag har inget. CMS?
 
Finns en app som man kan använda för att göra vissa saker typ när man får ett SMS eller tar ett kort. Kommer inte ihåg namnet alls. Sedan är ju frågan om det medelandet som kommer från Swish vid en betalning får läsas av från annat program. Sökte lite och tror att det va detta jag hört talas om men ser ut att ha lite dåliga recensioner
m6GwlDfbMLU1rCYuyCDobinzoHYfuxdQ6Kty5bQPle9_o-hl8WF1cN_V5Ab2cBPAsY0=s180
IFTTT
 
A
snuttjulle snuttjulle skrev:
Finns en app som man kan använda för att göra vissa saker typ när man får ett SMS eller tar ett kort. Kommer inte ihåg namnet alls. Sedan är ju frågan om det medelandet som kommer från Swish vid en betalning får läsas av från annat program.
kan du klura ut vad appen heter då? :)
 
Gjorde det och redigerade in den under tiden du ställde frågan.
 
A
snuttjulle snuttjulle skrev:
Gjorde det och redigerade in den under tiden du ställde frågan.
tack, ska testa!
 
Du kan inte använda IFTT för detta.

Jag känner inte till någon färdig lösning för detta, där kunden fotar en statisk QR-kod och ett automatiskt svars-SMS triggas.

Det verkar inte finnas stöd i Swishs APIer att bli informerad efter att en transaktion skett. Det verkar som att den kopplingen är tänkt att byggas mot banken. Jag hittar ingen lättgooglad information om någon bank som har stöd för detta, men det finns eventuellt. Du behöver också ha någonting som kan skicka SMS.

Det flöde som verkar finnas stöd att integrera mot i Swish är att kunden anger sitt telefonnummer till dig, du efterfrågar en betalning och när den sedan gått igenom får du reda på det. Detta flöde kräver Swish Handel.

Helt oavsett måste något byggas, i sista fallet är delarna hos Swish färdiga, i de översta fallen behöver även Swish/banken komplettera.
 
A
Verkar finnas många företag som har liknande lösning fast som är mer avancerad.

exempelvis http://obemannadbutik.se/

måste ju kunna gå att lösa något enkelt!
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Finns en app som man kan använda för att göra vissa saker typ när man får ett SMS eller tar ett kort. Kommer inte ihåg namnet alls. Sedan är ju frågan om det medelandet som kommer från Swish vid en betalning får läsas av från annat program. Sökte lite och tror att det va detta jag hört talas om men ser ut att ha lite dåliga recensioner
IFTTT
Det finn ju andra automatiseringsappar, t ex Automate som kanske funkar för att fånga upp notisen och trigga skickningen av ett SMS. Problemet är väl att det inte står i notisen vem betalningen kommer ifrån eller vad den avser, så SMS'et kommer inte kunna skickas till avsändaren och kommer inte att säga så mycket mer än att man har fått en betalning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.