min lyfcos backar ut efter den har ståt i laddaren 20 sec och är helt död laddaren ger 29 volt
om jag mäter spänningen i batteriet så är det 3volt
någon som haft något liknande?
 
Hej, laddstationen till 1750 är kort. Eftersom modellen i sig är ett kort krutpaket.
Problemet, som jag och min brorsa fått är att det måste var absolut plant och det minsta lilla, som kraftigt regn eller in/ut slitage vid stationskanten gör att man kan få fel vinkel, det behövs mycket liten avvikelse. Mitt råd köpen en entrématta typ Biltema, som har en kraftigare variant med gummiringsmönster. Sopa rent, plana av och vågräta in marken innan stationen, så att gummikant och station kommer i våg(glöm inte kabel under). Fyll i den lösa jorden i mattringarna, så att gräs kan komma att växa upp igen i gummimattan. Jag delade min matta på hälften, och gav andra halvan till brorsan. Nu fick vi en stabil inkörningsinfart, som kommer hålla ett bra tag. Rådet att ha en plan infart ca 2 m innan stationen, är bra. Eftersom klippare och stationer, blir kortare och kortare, så kommer det kräva bättre noggrannhet vid denna del av installationen.
ETT annat problem med trehjulsklippare är att när den kört in i stationen och efter laddning skall backa ut, så kan noshjulet typ fastna vid backrörelsen i den ränna, som finns i laddstationen. Maskinen stannar och tror det är något fel och man själv kliar sig i "huvet" och undrar om det är något fel? Har man laddstation och inkörningsinfart rätt gjord, så kommer det att fungera bra och troligen hända sällan.
 
P palten2000 skrev:
min lyfcos backar ut efter den har ståt i laddaren 20 sec och är helt död laddaren ger 29 volt
om jag mäter spänningen i batteriet så är det 3volt
någon som haft något liknande?
Japp bara å köpa nytt batteri 1500 kr
Läste manualen efter vintern att man ska underhållsladda var 3 dje månaf har inte jag gjort på 3 år så då fick de bli ett nytt å en dyr läxa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.