S SA6BTU skrev:
Inga problem, dessutom nysått men det växer ändå
Tack för bra svar, det är en del klurande med dragning då jag tidigare gått loss på att rama in rabatter med kantsten och snäva vinklar blandat med organiska former.
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
Kalendern
Dags för nya blad och har velat testa blad som rekommenderats på det tyska robotforumet.. längre för mer klippbredd och vassare än originalknivarna. Beställde hem dels "Arnolds" Bosch Indigo-blad och så väldigt billiga ersättningsblad till glashäll-skrapa som tydligen ska vara väldigt bra till LX812/andra Landroids. Återkommer med recension när jag fått hem och kört dom ett tag.

Arnold-bladen: https://www.amazon.se/dp/B079SKYQGB/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_2Q5R3XHPMRFT1WMFB54M

Glashäll-bladen:
https://www.amazon.se/dp/B0055BB6CK/ref=cm_sw_r_cp_apa_glt_i_1JYPTST2AXYPCT6FYTJB

Någon här inne som kör nå andra blad o är nöjda?
 
Jag beställde dessa och är mycket nöjd!

https://www.amazon.de/dp/B083SNMKKY...t_i_VYYJME8DVJY64TZS7X3G?_encoding=UTF8&psc=1

Beställde dessutom en ny knivdisk att modda så de längre knivarna passar.

Stör mig dock fortfarande på att det sätter sig torkat gräs mellan knivarna och knivdisken som gör att knivarna inte roterar som dom ska. Men det är ju så modellen är utformad och inte pga moddning av knivar/knivdisk.
 
På tal om djungeln knivar, jag hittar tunna knivar (0.6mm), knivar belagda med titanoxid(?), knivar med 1 och 2 hål samt tjocka knivar (1mm)...
Hjälp mig i denna djungel är ni snälla
 
Redigerat:
Jag slipar mina knivar på ett slipstål, tar inte många minuter. Jo dom blir riktigt vassa igen. Känns onödigt att kassera för att dom förlorat skärpan. Man köper ju inte ny kökskniv för att den blivit slö, eller ?
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
Måste man lägga gränskabeln en bit från hinder? Skulle vilja lägga kabeln längs med husväggen en bit för att slippa lägga under marksten (och lyfta en massa marksten).
 
D Denaxe skrev:
Måste man lägga gränskabeln en bit från hinder? Skulle vilja lägga kabeln längs med husväggen en bit för att slippa lägga under marksten (och lyfta en massa marksten).
Roboten följer slingan på väg till laddaren så halva roboten går utanför, det måste du lämna plats för
 
Hur kan man se roboten i appen utöver när man är hemma? Kollar man övrig tid står det att den är offline även om den är ute och kör efter schema?
 
Roboten kommunicerar via wifi med en server som din app ansluter till via internet
 
Appen fungerar klockrent hemma men så fort jag inte är uppkopplad på mitt wifi kan jag inte se roboten i appen, är det så för alla om du förstår hur jag menar?
 
Jag kan se roboten i appen när jag är på jobbet. Skickade "hem" den häromdagen via appen då jag inte ville att den skulle klippa och det funkade hur bra som helst.
 
S SA6BTU skrev:
Roboten följer slingan på väg till laddaren så halva roboten går utanför, det måste du lämna plats för
Jo det vet jag men tänkte att det kanske skuttar iväg år annat håll bara när den stöter på en vägg istället för att kunna följa slingan, och söka upp tråden på annat håll.
 
Kalendern
D Denaxe skrev:
Måste man lägga gränskabeln en bit från hinder? Skulle vilja lägga kabeln längs med husväggen en bit för att slippa lägga under marksten (och lyfta en massa marksten).
Lägg BK precis mellan markstenen och gräset istället. Blir perfa
 
Finns där en annan platta till knivarna eller en annan lösning så att man kan klippa gräset kortare?
 
M Mikaelhede1 skrev:
Finns där en annan platta till knivarna eller en annan lösning så att man kan klippa gräset kortare?
Distanser mellan knivarna och plattan borde väl ge önskad effekt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.