Jag skall lägga ut begränsningkabeln till min nya robott
Tacksam för råd hur jag plaserar den i förhållande till kanten av gräsmattan respektivt kring hinder som träd mm

Hur tätt skall jag sätta fast den?
Måste jag gräva ned den?
 
T
Gör så att du lägger ut kabeln på gräsmattan först med peggarna och låt den sen klippa ett tag. Så ser du vart den fastnar eller har problem när du har justerat detta och den klipper så långt ut på kanten som möjligt så tar du en spade och klyver svålen och trycker ner kabeln på plats.

Sen är det olika för olika märken hur dom kör över kabeln men detta ser du i boken eller kan justera i appen.

Jag har lagt den så pass tight det går så den nästan fastnar i vissa hörn men jag vill att den klipper kantgräset så mycket som möjligt. Så jag behöver väldigt sällan köra med trimmer nu.
 
A Alpen47 skrev:
Jag skall lägga ut begränsningkabeln till min nya robott
Tacksam för råd hur jag plaserar den i förhållande till kanten av gräsmattan respektivt kring hinder som träd mm

Hur tätt skall jag sätta fast den?
Måste jag gräva ned den?
Du behöver bara pegga så tätt det behövs för att a) tråden ska ligga tätt mot backen och b) tråden ska svänga som du vill. Plana (eller till och med lätt konvexa) raksträckor behöver inte alls lika mycket som kurvor. Du behöver inte gräva ned tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.