Hej,

Har precis köpt en ny lägenhet, flyttade lite grejer igår och när vi kom in idag märker vi att pumpen på akvariet vi hade ställt på köksbänken hade tjabblat under nattern och det har runnit vatten, kanske 10-15L har försvunnit ur akvariet men det mesta verkade ha sugits upp av lite skyddsunderlag under akvariet, lite saker som stod runt akvariet.

Inget vatten var på golvet alls, och hade bara samlat sig på bänkskivan, men lite närmare märkte vi att det hade nog sipprat ner lite bakom kyl (droppskyd) och en vinkyl (hade inget droppskydd). Var lite fuktigt under kylen, men värre så är det lite blött mot väggen, så lite har säkert sipprat ner i golvet under, åtminstone i väggspringan. golvbiten man ser som har försvunnit var redan lite uppe så jag bröt av den för att komma åt bättre.

Tar man lite hushållspapper så blir det lite blött efter ett tag, vi torkar i omgångar etc. Nu till frågan, bör man ringa försäkringsbolaget? Behöver jag kontakta BRF?

Tack på förhand :)
 
  • Vattenskada på trägolv och vägg med synliga fuktfläckar och en avbruten golvbit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenskada i kök med blöta fläckar på trägolvet och bakom vit skåpdörr, borttagen golvdetalj synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppdatering: ringde försäkringsbolaget, de var inte så oroliga, kanske är jag lite hispig. jag har kört lite med fläktar och lite lätt med hårtork, möjligen finns det lite fukt kvar när jag testar att få mer lite papper i springan, svårt att bedöma, men det blir ju inte "blött" i alla fall. Planen blir att ha fläktar på tills imorgon så får vi fundera mer vad man ska göra, om man ens behöver kolla något vidare.
 
Det torkar.
Kan ev bli att det inte ser så snyggt ut där det varit blött sen men är det dold utrymme så gör det kanske inget.
 
T TheGame skrev:
Det torkar.
Kan ev bli att det inte ser så snyggt ut där det varit blött sen men är det dold utrymme så gör det kanske inget.
Blir så glad av alla som peppar mig, tack :) om det är snyggt eller fult är helt irrelevant egentligen, tack för svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.