E El-Löken66 skrev:
Hur då dyrt?
Någon hundring bara.
Vill man ha en som inte fladdrar som ett disko så är det ju typ 500kr iaf.
 
ingenmansland ingenmansland skrev:
Vill man ha en som inte fladdrar som ett disko så är det ju typ 500kr iaf.
Detta ta beror också på vilken LED-lampa du styr. Jag märker stor skillnad och dyrare är generellt bättre (men inte alltid).
 
K kayan skrev:
Det är så många som tycker plejds produkter är dyra, men hur många elektronik produkter tillverkas fortfarande i Sverige nu mer. Klart att dom kostar några kronor mer men dom som står och tillverkar dessa tjänar ju mer än 12kr om dagen också.
Plejd tillverkas inte i Sverige.
 
MultiMan
Nyfniken Nyfniken skrev:
Plejd tillverkas inte i Sverige.
Plejd själva påstår motsatsen. Har du någon annan information?
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Plejd tillverkas inte i Sverige.
Nyfniken Nyfniken skrev:
Plejd tillverkas inte i Sverige.
Ramnemark Ramnemark skrev:
Dyra? Det är ju typ samma pris som vilken dosdimmer som helst?
Jag tycker deras produkter är väldigt prisvärda
Jo visst
Ramnemark Ramnemark skrev:
Dyra? Det är ju typ samma pris som vilken dosdimmer som helst?
Jag tycker deras produkter är väldigt prisvärda
J
MultiMan MultiMan skrev:
Plejd själva påstår motsatsen. Har du någon annan information?
Nyfniken Nyfniken skrev:
Plejd tillverkas inte i Sverige.
Plejds tillverkas i Vellinge, å Skåne får vi nog ändå räkna som Sverige
 
B Bloomington skrev:
Plejd tillverkas, vad jag vet, till stor del (eller helt?) av Note och det verkar vara i Sverige.

[länk]
Plejd tillverkas från början av Scanfil i Vellinge först på en montagelina för att öka till 2 linor sommaren 2017.
2018 började Plejd att söka en tillverkare till i Sverige och valet föll på NOTE som kunde bygga nytt i blandannat Torsby i Värmland, dom räknade med en mindre omsättning men PLEJD har överraskat dom helt med stora volymer.
Dom som tvivlar kan titta på börskursen för PLEJD respektive NOTE dom senaste 3 åren.
NOTE tillverkar också stora volymer med elbilsladdare samt hårdvara till mobiltelefoners 5G systemet.
Styrelseledamot köpte aktier i NOTE i början an Juni för 1,8 mille!

Utöver dessa tillverkare i Sverige så har PLEJD en egen tillverknings i Göteborg för mindre serie samt för prototyper för olika marknader t.ex. Norge och Holland med deras lite udda elsystem.
 
Redigerat:
E
L Leif i Skåne skrev:
Plejd tillverkas från början av Scanfil i Vellinge först på en montagelina för att öka till 2 linor sommaren 2017.
2018 började Plejd att söka en tillverkare till i Sverige och valet föll på NOTE som kunde bygga nytt i blandannat Torsby i Värmland, dom räknade med en mindre omsättning men PLEJD har överraskat dom helt med stora volymer.
Dom som tvivlar kan titta på börskursen för PLEJD respektive NOTE dom senaste 3 åren.
NOTE tillverkar också stora volymer med elbilsladdare samt hårdvara till mobiltelefoners 5G systemet.
Styrelseledamot köpte aktier i NOTE i början an Juni för 1,8 mille!

Utöver dessa tillverkare i Sverige så har PLEJD en egen tillverknings i Göteborg för mindre serie samt för prototyper för olika marknader t.ex. Norge och Holland med deras lite udda elsystem.
Är du säker på detta, Scan fil kommer upp på Bronsyxegatan, Malmö. Är själva fabriken i Vellinge då, eller har det flyttat?
 
E El-Löken66 skrev:
Är du säker på detta, Scan fil kommer upp på Bronsyxegatan, Malmö. Är själva fabriken i Vellinge då, eller har det flyttat?
Här är bilder på fabriken i Vellinge.
https://www.google.se/maps/uv?pb=!1s0x4653a1a658733fc3:0xa37bad9e677cd43f!3m1!7e115!4shttps://lh5.googleusercontent.com/p/AF1QipNa99lEzYe0vdgZuABmxFOpBi1Mz4JlCcM4_thc=w562-h320-k-no!5sscanfil - Sök på Google!15sCgIgAQ&imagekey=!1e10!2sAF1QipNa99lEzYe0vdgZuABmxFOpBi1Mz4JlCcM4_thc&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEwithaOOgqbxAhWNAxAIHemSANoQoiowJnoECFYQAw
Någon måste ha tillverkat mycket över 1 million Plejd enheter i Sverige.;)
 
Redigerat:
E
L Leif i Skåne skrev:
Här är bilder på fabriken i Vellinge.
[länk] - Sök på Google!15sCgIgAQ&imagekey=!1e10!2sAF1QipNa99lEzYe0vdgZuABmxFOpBi1Mz4JlCcM4_thc&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEwithaOOgqbxAhWNAxAIHemSANoQoiowJnoECFYQAw
Någon måste ha tillverkat mycket över 1 million Plejd enheter i Sverige.
Ser ut som Malmö, finns ingen Tools i Vellinge.
 
E El-Löken66 skrev:
Är du säker på detta, Scan fil kommer upp på Bronsyxegatan, Malmö. Är själva fabriken i Vellinge då, eller har det flyttat?
Vet ej säkert Plejd talar om fabriken i Vellinge.
Dom hette tidigare PartnerTech, men köptes av Scanfil 2015 och bytte adress till kontoret i Malmö fabrikens ursprung var från gamla FACIT i Åtvidaberg (Google på Scanfil Vellinge AB så hanar du på kontoret i Malmö.)
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Bra argument ”de byggs i Sveriges därför måste jag köper jag produkten” ni som säger så köper ni resten svenskt oxå? Svensk bil, svensk mat etc etc.
 
E
J jassaj skrev:
Bra argument ”de byggs i Sveriges därför måste jag köper jag produkten” ni som säger så köper ni resten svenskt oxå? Svensk bil, svensk mat etc etc.
Japp.
Du, Wish?
 
  • Gilla
kayan och 1 till
  • Laddar…
J jassaj skrev:
Bra argument ”de byggs i Sveriges därför måste jag köper jag produkten” ni som säger så köper ni resten svenskt oxå? Svensk bil, svensk mat etc etc.
Ja i den mån jag kan!
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
E
K kayan skrev:
Ja i den mån jag kan!
Sweden first! :beer:
Sen EU.
 
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.