I år har vi "mejjat ner" halva häcken för att ge plats åt en friggebod. Problemet är "rotklumparna".
Häcken är (var) 30 år gammal så rötterna sitter väl rätt så bra. Hur gör man för att få bort dessa på smidigaste sätt utan att behöva jobba ihjäl sig ???
Det finns ju en sk stubbfräs att hyra, men kan man använda en sån till annat än stubbar ???
 
  • 33122_PE123223_S3.jpg
johawk3 skrev:
Det finns ju en sk stubbfräs att hyra, men kan man använda en sån till annat än stubbar  ???
Knappast, det blir tyvärr till att gräva. ::)
 
Jag håller med.
Grävmaskin är både kul och nyttigt. Det räcker med den minsta modellen som du själv kan köra på bilsläp från ex. hyreshuset eller tidemans
Rötterna nedan drog jag slutligen bort med en liten grävmaskin efter att ha dragit omkull trädet med bilen:
http://www.entitan.se/div/klart.jpg
 
Minigrävare är helkul

Och det är bara i namnet de är mini. Den jag hyrde var starkare än vad jag hadde kunnat drömma om.

Kommer definitivt att hyra mer nu
 
Vilken osis. Grannen som bygger nytt här brevid hade kommunen på besök idag med grävmaskin och allt...Borde vart hemma från jobbet och fjäskat för grävmaskinisten :)

Nu har jag lyckats vika av bladet på min gamla trädgårdspade så det är väl bara och ringa närmsta grävmaskinsuthyrare. Tack för alla svar. Gräv på ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.