Alebaleportocale
Vi har tillägsisolerat vår vind i sommarhuset och skapat luftspalt mha oljehärdad board. Nu känner jag lukten överallt i huset. Försvinner det med tiden eller måste vi göra om allt igen? Jag har en väldigt känslig näsa och kommer troligen störa mig på det varje gång vi kommer till huset.
 
Vilken typ av board använde ni? Min luktade inte.
 
Aldrig hört talas om att den kan lukta starkt. Säker på att det inte något annat som luktar ?
 
Alebaleportocale
Det var den, jag kände det redan i butiken… kollade om vi inte tog fel men det gjorde vi inte (alternativet ar ju den utan härdning, men den tål säkert ingen fukt alls). Taket bytte vi förra året men vi gjorde inte luftspalten korrekt så vi fick ta ner hela skiten och lägga till masoniten, så det är det enda som tillkommit.

Som sagt, det kan vara så att det är min näsa som strular. Jag kan knappt lukta på aceton tex. Ville mest dubbelkolla om det var rätt skiva att använda och, ja, om lukten försvinner.
 
LoweW
Använde trossbottenskivor med samma behandling i min krypgrund. Lukten har inte försvunnit helt och hållet under dessa 3-4 månaderna men nästan.

Bor inte där än så jag känner den varje gång jag kommer dit. Men jag tror den försvinner snart.
 
  • Gilla
Alebaleportocale
  • Laddar…
Alebaleportocale
Jag kn svara i min egen tråd. Det försvinner under tiden man vistas i huset. Sedan om det kommer tillbaka när man är borta vet jag inte, men så länge det ventileras birt när man är där är jag nöjd.. Jag hoppas det hjälpr ngn annan.
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.