Hej, Har haft en Worx 791E i ca 5-6 år. Den börjar bli sliten och strular lite till o från.
Hjul sitter löst, bytt klock batteri, lött ihop sladdar till frontsensorn. Nu börjar den varna för utom arbetområde.
Väntar jag ett tag går den starta och tuffar nån dag (glapp gissar jag)

Som sagt dags för en ny :cool:

Om man ska köpa en ny i dagsläget vilka modeller är det nu som gäller, dvs vad är lämplig ersättare ?

Har ca 1000m2 tomt så ca 800 m2 gräsmatta.

Har kollat lite på WR142E.
Någon som är insatt får gärna sammanfatta lite vilka modeller som finns och vad som skiljer.
 
Ingen som uppdaterat ;)
 
Vi köpte en Husqvarna Automower 315 på liknande indikationer. Bara plug and play på gamla slinginstallationen, plus en extra guidekabel. Enkelt bytt och resultatet blev bra vad man kan se efter någon vecka.
 
Är det nån som har koll på vilka worx modeller som gäller och hur bra de funkar
 
  • Gilla
RepJonas
  • Laddar…
Efter ca: 7-8 år i tjänst så gav Sigge upp. Ville inte ta laddning..studsade in och ut från laddstationen och det står "Laddblock" i displayen. Har provat att byta ut laddstationen utan resultat, så tankarna gick till att skaffa något nytt. Döm om min förvåning när jag kommer till min lokala Maxibutik..och där står den..ny i kartong en WG791e för fem papp. Dom måste hittat den på lagret i någon gömma, programvaran är från 2014..
Bara att slå till, så va man av med det problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.