Jag tänkte höra om jag skulle kunna kapa vass under vatten med min röjsåg?

Röjsåg av märket Stihl FS 250 med fokus på startmekanismen och logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En röjsåg på vit bakgrund, diskussion om att kapa vass under vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Jag tänkte höra om jag skulle kunna kapa vass under vatten med min röjsåg?

[bild] [bild]
Jo då kör på bara..
MEN när klingan ska ner under ytan så ska den stå stilla om du inte vill bli blöt... står du i vattnet så är det skitsamma... (y):rofl:

välj en klinga som du inte är rädd om för du ser inte mycket vad du gör efter en stund..
Den behöver inte vara så vass för att skära vass.. bäst är begagnad v klinga.. (y)
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
A
Maskintok skrev:
Jo då kör på bara..
MEN när klingan ska ner under ytan så ska den stå stilla om du inte vill bli blöt... står du i vattnet så är det skitsamma... (y):rofl:

välj en klinga som du inte är rädd om för du ser inte mycket vad du gör efter en stund..
Den behöver inte vara så vass för att skära vass.. bäst är begagnad v klinga.. (y)
Kan ju kanske undvika att blötlägga motorn... beroende på vilket djup du ska kapa på:rofl::rofl::thinking:
 
  • Haha
Nobbe_1
  • Laddar…
Men blir inte växelhuset förstört om man arbetar med det under vatten?
Klarar den det även om man är noga med fettet?
 
A
K knipo skrev:
Men blir inte växelhuset förstört om man arbetar med det under vatten?
Klarar den det även om man är noga med fettet?
händer ingenting med växelhuset eller växeln. se till att det är fett i ska man alltid göra..
De är tätade i lagren och med packboxar.

(y)
 
  • Älska
Nobbe_1
  • Laddar…
Det ser ut som trådar snarare än klinga. Det funkar inget bra, vi har provat. Kolla denna tråd för vilken sorts maskin vi använder.

Sedan jag skapade tråden har jag upptäckt att det finns ett liknande tillbehör till Stihl. (Svårt att hitta online, men fann det i en tillbehörskatalog hos en återförsäljare) Vi kommer antagligen att köpa ett sådant nästa gång maskinen krånglar.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.