Hej alla.
Undrar vad ni sagt om ett sånt hantverk ?
Uppenbarligen innan man visste måtten på fästena hade man borrat hålen i väggarna... :( Inte direkt skitsnyggt. Ungfr som om jag försökt mig på rörläggning .. för första gången ...
 
  • Rörinstallation med fästen och borrhål, dåligt anpassade mått.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörrör och fästen med synliga felborrade hål på en vägg, indikerar dåligt hantverk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur ser det ut i andra ändan? Borde ju gå att ändra ?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur ser det ut i andra ändan? Borde ju gå att ändra ?
Alla vägg genomföringar är lika fel. Alltså bredare CC än vad rörklammersen är :(
 
Har det inte med dom nya branschreglerna att göra, det ska vara cc60 på genomföringar i våtrumsvägg medan klammer har cc40.
 
  • Gilla
Andreaska och 3 till
  • Laddar…
T tracker skrev:
Har det inte med dom nya branschreglerna att göra, det ska vara cc60 på genomföringar i våtrumsvägg medan klammer har cc40.
Så verkar det vara.
Diskuterat med rörmokaren. De beslöt anv kromade klammers på 40 cc, ( 60 cc finns endast i vitt enl rörmokaren. Och som ovan nämns, nya branschregler om vägg-genomgöringar i våtskickt skall vara 60 cc.
 
M magnus.b skrev:
Så verkar det vara.
Diskuterat med rörmokaren. De beslöt anv kromade klammers på 40 cc, ( 60 cc finns endast i vitt enl rörmokaren. Och som ovan nämns, nya branschregler om vägg-genomgöringar i våtskickt skall vara 60 cc.
finns i krom också!
 
  • Gilla
magnus.b
  • Laddar…
S Simmeman skrev:
finns i krom också!
Jaha där ser man ... Inte helt sanningsenliga rörmokare .. men de skall ha bra betalt IAF ..
 
  • Gilla
magnus.b
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Inte ens jag som vet mycket om rör kan googla och hitta kromade rörklammer på cc60. [länk]

Du kan ju alltid berätta för rörisarna så de lär sig något nytt.
Jo, har nog förstått att de typ inte tyckt det var så noga... Eller hur man skall uppfatta det.
Jo mer jag kollar igenom finish på det arbetet blir jag fustrerad så nu har jag bjudit in ägaren / ansvarige för rörfirman att komma själv och kolla. Ser allmänt slarvigt ut.
Eller vad sägs om den nöjen runt ett hörn.... :(
Ligger intryckt i väggen ...
Kan man inte begära högre nivå på proffsjobb ... ??

tensiden tensiden skrev:
Inte ens jag som vet mycket om rör kan googla och hitta kromade rörklammer på cc60. [länk]

Du kan ju alltid berätta för rörisarna så de lär sig något nytt.
 
  • Slarvigt installerade rör som svänger runt ett hörn i taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • VVS-rör som är slarvigt installerade i ett hörn med synliga ojämnheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Jo självklart ska du begära mer när du köper jobbet.
Helbockat är alltid bra att sträva efter, men ytterhörn likt ditt fall, sätter man alltid en vinkel på för att undvika detta spektakel som du nu råkat på med att rören ligger an ytterhörnet.

Hela installationen ser ut som ett lärningsarbete utan övervakning från utbildad personal eller alternativt hemmapul! :worried:

60cc falusnap finns också givetvis i samma modell som deras monterade 40cc!

https://www.faluplast.se/sv/hem/produkter/rörklammer-med-tillbehör__1287#

Rörklamma i metall för fastsättning av rör, betecknad RSK 3811449, dimensioner 12/15mm c/c 60mm, c/v 20mm, B=80mm. Rörklämma i metall för montering av rör, märkt med RSK 3811406 och dimensioner.
 
Redigerat:
  • Gilla
magnus.b
  • Laddar…
Man kan sätta genomföringarna diagonalt så det blir minst 60 mm mellan rören, men man ändå kan gå vidare med raka rör cc40. Jag tycker iallafall att det är snyggare när rören sitter lite närmare varandra.
 
  • Gilla
Daggew och 1 till
  • Laddar…
Hade inte brytt mig ang det där,men alla är vi olika.
Det där hörnet såg dock inte vackert ut.
 
  • Gilla
magnus.b
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.