Hej allihopa!
Jag har varit med om ngt helsjukt.
För 40 dagar sedan bodde jag i trivsamt radhus med utsikt över sjön Uttran i Rönninge.
Jag och frun var överens om att det där med hus/tomt var nog bara att glömma för lång tid framöver. Närheten till bra skola, sjö och pendeln gjorde att det rimligtvis inte gick att hitta hus med samma förutsättningar.

Svägerskan kom hem och fikade och berättade i förbifarten att det var en tomt på 8600 m2 till salu på blocket.se, (av alla ställen), 600 meter från oss! Efter lite luskande framkommer att ett par lokala systrar varit osäkra på att sälja, men ville kolla av marknaden.

Tomten är styckbar så snart detaljplanen är spikad, vilket enligt kommun i bästa fall kan ske inom 6 månader, eller så tar det något år.
Den övre delen liger högt med sanslös utsikt över Uttran, den nedre delen är mot vattnet, med 60 meter strandlinje, ( liten cyckel/gångväg emellan, sedan egen grind ner till vattnet)! Huset är inte tipptopp, men friskt i grunden, charmigt och klart beboeligt med lite målning. Byggt 1945 med 3 kakelugnar och AGA-spis.

Det som kommer att styckas av är ca 3000 m2, och då ingår 30 meter strandlinje med bygglov för båthus 15m2, samt egen brygga....
Vi hamnar 7 minuters promenad från pendeln, 5 minuters promenad från skolan..
Allt är helt enkelt sjukt bra!!
Nackdelar då?? Detaljplan är inte spikad.. ännu. Vi kommer att åka på gatuanslutning och VAanslutning.

Vad vi gav?? Jaa, inte är det jätteklippet kanske, vi gav 4,5 miljoner. Så man undrar ju vad den andra tomten kan ge den dagen den ska säljas?
Men vi hade väl kunnat betala 3 milj bara för huset och tomten som den står på (5000 m2), så får vi 1,5 milj för den andra så känns det ok.. Fast gärna mer såklart..

Så kan det bli i livet, utan att man är det minsta förberedd.

Hälsningar


Pelle
 
Grattis!
Vet hur det känns ;). Vi letade i ett par år och ville inte kompromissa. Kom till slutsatsen att huset vi vill ha och har råd med finns helt enkelt inte. Men den fanns plötsligt och till salu och vi bor i huset nu :)
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.