Hej, jag ska renovera ett äldre hus och är tvungen att ta hänsyn till vissa bärande väggar mm. Men skissade lite på en lösning.
Skulle vara roligt att höra vad ni tycker.
Jocke
 
  • Planlsning2006_Nedre.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här på direkten tycker jag att det är en bra planlösning!
Vad är det du vill göra/förändra?
 
kanske ha en dörr mellan kök och groventre och ej direkt groventre till matsalen?
gaia
 
Skalan verkar vara lite knepig. Gästrummet och tvätt/groventre är nästan lika stora i antal kvadratmeter men ser inte lika stora ut på ritningen.

Ett badrum på 16 kvm låter dyrt. Behövs ett så stort badrum? Badrum brukar man vilja att det ligger nära sovrum.

Hur ser ovanvåningen ut?

 
hej, tanken med att ha entren från tvätt stugan ut till matsalen var att inte ta så mycket plats för skåp i köket. Jag är lite fundersam på toalettens ingång den blir ju nästan in ifrån vardagsrummet. här kommer en bild på övervåningen.
 
  • Planlsning2006_vre.GIF
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jocke2100 skrev:
hej, tanken med att ha entren från tvätt stugan ut till matsalen var att inte ta så mycket plats för skåp i köket. Jag är lite fundersam på toalettens ingång den blir ju nästan in ifrån vardagsrummet. här kommer en bild på övervåningen.
Det finns 60cm "köksdörrar" :). Har du matsall så kan du ha en del porslin där i stället för i köksskåp ....
dörr till toa håller jag med om. Hur ser den nuvarande planering (innan ombyggnad)?
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.