Hejsan jag håller på att montera saker i vårt nyrenoverade badrum.
Jag har ett kopparrör som kommer genom väggen till toaletten, jag har använt mig av fmm väggbricka för övergång från inbyggt till utanpåliggande rördragning.
På denna väggbricka som träs över rörstumpen sitter det en 3/8"nippel med en klämring runt röret.
Nu undrar jag vad jag ska använda för koppling för att gå vidare? Vill gärna ha en vinkel direkt. Kommer denna vinkel att komprimera ringen? eller det är det något annant som behövs?

Brickan är av den här modellen: https://www.fmmattsson.com/sv/blandarfasten-och-vaggbrickor/17051040

Mvh. Love
 
  • Väggmonterad FMM väggbricka för rördragning i badrum med kopparrör, nippel och klämring synlig på kakelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L lop3r skrev:
Hejsan jag håller på att montera saker i vårt nyrenoverade badrum.
Jag har ett kopparrör som kommer genom väggen till toaletten, jag har använt mig av fmm väggbricka för övergång från inbyggt till utanpåliggande rördragning.
På denna väggbricka som träs över rörstumpen sitter det en 3/8"nippel med en klämring runt röret.
Nu undrar jag vad jag ska använda för koppling för att gå vidare? Vill gärna ha en vinkel direkt. Kommer denna vinkel att komprimera ringen? eller det är det något annant som behövs?

Brickan är av den här modellen: [länk]

Mvh. Love
Återkopplar då det kan hjälpa någon. Det fanns speciella delar från FMM som passar på just denna sortens genomföring.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.