Hej vi ska nu i juni börja gräva ut för plattan till vårt hus. Tänkte kolla om det finns intresse för fylle. Det kommer finnas lastbil på plats som (förmodligen) kan köra bort det till önskad adress. Ni står för transportkostnaden samt tippningsavgiften.

Materialet kommer finnas i Landvetter strax utanför Göteborg.
 
  • Haha
faf
  • Laddar…
Jag är intresserad av fylle. När och hur mycket ska ni transportera bort? Jag ska bygga hus i Göteborg och ska höja upp tomten en del.
 
Det är planerat till de sista veckorna i juni. Hur mycket vågar jag inte svara på. Vi ska gräva ut ca 1 m djupt för huset sedan skall vi ju gräva ut för infartsväg & möjligtvis altaner det.
Det är i Landvetter vi bygger.

När & hur mycket behöver du ?

Med vänlig hälsning, Mikael
 
Det verkar som att jag skulle kunna ta emot allt material, beror såklart på hur stort hus du ska bygga. Vi planerar att starta v 26 eller v27.
Vad är det för fylle? Är det en gräsmatta idag? Har ni rivit ett hus på fastigheten?
 
O Ostergren skrev:
Det verkar som att jag skulle kunna ta emot allt material, beror såklart på hur stort hus du ska bygga. Vi planerar att starta v 26 eller v27.
Vad är det för fylle? Är det en gräsmatta idag? Har ni rivit ett hus på fastigheten?
Plattan blir inte större än 100 kvm det är tvåplan på 175 kvm.


Ljust nu är det bara en plätt av ogräs / sly när jag frågade det som ska göra markarbetet vad jag skulle säga att det var kallade dom det ”Trädgårdsfylle” så det är ju inget man ställer plattan på men ska ju funka att fylla ut innan går på med materialen som plattan skall stå på.

ska se om jag kan hitta en bild på tomten !


Vart bygger ni?
 
Här hittade jag en bild där ser man lite grann hur det ser ut iaf!
 
  • Alt: Solbelyst tomt med lätt snötäcke framför skog med hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.