A
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Tomtägande är tyvärr associerat med kostnader. Man måste ju underhålla sin avgränsningar mot annan fastighet.
jo då det vet jag..
Men min fråga blev varför ska TS strunta i denna låga ersättning, och då genast börja lägga ut större summor på staket mm?
Vill TS göra det så är det väl bra om Bing lagar gräskanten efter sig själv åtminstone
 
  • Gilla
JJI och 3 till
  • Laddar…
harry73
Maskintok skrev:
och då genast börja lägga ut större summor på staket mm?
Vem säger att ts ska lägga ut stora summor på staket? Staket kan vara hur billigt som helst.
Det räcker med att sticka några pinnar man hittar i skogen i marken och spänna ett rep mellan pinnarna. Men vill man ha ett fint staket, kan man ju lägga mer pengar eller arbete på det.
 
  • Gilla
JJI och 4 till
  • Laddar…
A
harry73 harry73 skrev:
Tja, vill man göra det fint, ska man vara beredd att lägga ut pengar.

Men att kräva pengar av alla som gör en liten skrapmärke på min bil, eller ett hjulavtryck på min gräsmatta, det gör jag inte. Jag vet att det finns folk som är så bajsnödiga att de vill ha pengar för allt, men det är inte min stil
:rofl:jag har sällan begärt ersättning för hjulspår eller grässkador..
Men klart att en leverantör av varor/paket ska kunna hantera sitt fordon...
Varför gasa in på annans fastighet och förstöra och helt slippa ansvar...
Man har ett visst ansvar för att köra på annans fastighet även om det kan vara nödvändigt...
 
  • Gilla
Donn och 13 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Maskintok skrev:
jo då det vet jag..
Men min fråga blev varför ska TS strunta i denna låga ersättning, och då genast börja lägga ut större summor på staket mm?
Vill TS göra det så är det väl bra om Bing lagar gräskanten efter sig själv åtminstone
Jag tänkte mest att det kan vara lämpligt att TS markerar gränsen tydligare så att det inte händer igen. Det verkar ju vara en incident som spelar viss roll för TS så då är det kanske värt en insats för att förhindra att det upprepas?
 
  • Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
A
harry73 harry73 skrev:
Vem säger att ts ska lägga ut stora summor på staket? Staket kan vara hur billigt som helst.
Det räcker med att sticka några pinnar man hittar i skogen i marken och spänna ett rep mellan pinnarna. Men vill man ha ett fint staket, kan man ju lägga mer pengar eller arbete på det.
Jo förvisso sant.. Men varför ska TS beläggas med det arbetet eller utgiften. för att leverantör inte hittade till rätt fastighet?

Då kan ju Bing få betala detta så de slipper köra fel igen då... :rofl:
 
  • Gilla
Donn och 2 till
  • Laddar…
A
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Jag tänkte mest att det kan vara lämpligt att TS markerar gränsen tydligare så att det inte händer igen. Det verkar ju vara en incident som spelar viss roll för TS så då är det kanske värt en insats för att förhindra att det upprepas?
Ja det kan ju så vara..
Men tycker mer han är intresserad av att få detta fixat en gång.. Vilket jag också hade varit...
 
A
oavsett vem som är nödig så finns det lösning på det.... heter toalett.. ;)..

Men i frågan om detta, så har ju Bing godkänt klagomålet.. Så då är det bara en förhandling om summa kvar..

Så prova på runt 1000-2000kr och hör vad de säger... :cool:
 
  • Gilla
Donn och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
J JF. skrev:
varför skulle det vara rimligt med ingen ersättning alls? Bring har själva frågat mig vilket anspråk jag har, därav min fråga.
Aha. De har gått med på det! Säg då 1000kr. Det är en så låg summa för dom, att det knappast blir ett "nej" på det och tillräckligt mycke för den lilla skadan.

Staffans
 
  • Gilla
josefinwa och 3 till
  • Laddar…
T
En tusenlapp känns väl rimligt för det är ändå pengar som kommer gå till något annat. Att reparera den lilla plätten kan vi väl vara så ärliga att säga att det inte kommer hända. Ser ut som början av ett skogsparti så "gräsmatta" är väl att ta i och kommer snart inte synas ändå.
 
  • Gilla
Dalacarlia och 6 till
  • Laddar…
Vi har alla olika definition på ”djupa” hål……
Men en säck jord från matmarknaden och på sin höjd några gräsfrön……
Eller kratta till befintlig lera så tar sig gräset igen…..
Be om en tusenlapp och köp en oxfilé och vinflaska till helgen för pengarna ;)
 
  • Gilla
Convertible02 och 8 till
  • Laddar…
Fairlane
För den lilla skadan på ett område som inte ser ut som en golfgreen så hade jag inte orkat bry mig.
Nu har ju Bring sagt sig vara beredda att betala och då hade jag nog föreslagit att de satte in 500 kr till läkare utan gränser eller något liknande.
 
  • Gilla
ami39 och 21 till
  • Laddar…
Heder åt att trådskaparen presenterar en seriös fråga med tydliga bilder.
Högst sannolikt är trådskaparen medveten om att det inte är en fin gräsmatta på detta område nätt och jämt med nöd och näppe att man kan kalla den delen för en gräsmatta.

Poängen är att det blev sämre, dvs fulare med hjulspår och att Bring verkar villiga att betala för skadan.

Rimligt belopp.
Hade det varit min tomt så 900 kr för besväret att kommunicera med Bring och 100 kr för lite gräsfrö.
Skulle jag tycka att jag vill tjäna pengar på detta så äskar jag 2.000 kr.

Mer än 2.000 kr är orimligt i min värld.
 
  • Gilla
  • Älska
Donn och 29 till
  • Laddar…
P
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Det rimliga är nog ingen ersättning alls och att du istället på 10 min jämnar till lite med en kratta och kanske sår i några frön.

Men fundera på varför de trodde det var OK att köra upp där. Dags för ett staket, häck, pollare, stenbumlingar eller liknande på platsen så att det blir tydligare att detta inte är platsen att vända på.
Slå ner spetsade armeringsjärn i gräskanten så lär det inte hända så många gånger till.
 
  • Gilla
helixa
  • Laddar…
Först skulle det behövas dränering
 
  • Gilla
Kjol och 2 till
  • Laddar…
Tack för ett vettigt svar. Blev mycket svammel annars i den här tråden.


lunnabo lunnabo skrev:
Heder åt att trådskaparen presenterar en seriös fråga med tydliga bilder.
Högst sannolikt är trådskaparen medveten om att det inte är en fin gräsmatta på detta område nätt och jämt med nöd och näppe att man kan kalla den delen för en gräsmatta.

Poängen är att det blev sämre, dvs fulare med hjulspår och att Bring verkar villiga att betala för skadan.

Rimligt belopp.
Hade det varit min tomt så 900 kr för besväret att kommunicera med Bring och 100 kr för lite gräsfrö.
Skulle jag tycka att jag vill tjäna pengar på detta så äskar jag 2.000 kr.

Mer än 2.000 kr är orimligt i min värld.
 
  • Gilla
Donn och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.