Jag ska byta kniv på en Klippo som jag fått. Men när jag ska lossa bulten (åt vänster) så roterar allting. Testat att slå lite snabbt med en hammare på hylsnyckeln, men det funkar inte heller. Vad gör jag för fel?
 
  • Smutsig gräsklipparblad och bult på en Klippo under byte, syns grass och jordrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tar en mutterdragare och lossar med. Håll emot med lämpligt på axeln om det inte funkar att hålla i bladet.
 
  • Gilla
Mikaela123 och 1 till
  • Laddar…
M Mikaela123 skrev:
Jag ska byta kniv på en Klippo som jag fått. Men när jag ska lossa bulten (åt vänster) så roterar allting. Testat att slå lite snabbt med en hammare på hylsnyckeln, men det funkar inte heller. Vad gör jag för fel?
Det är väl vä gänga så du ska lossa åt hö?
På min Siga finns ett hål i chassit. Där stoppar jag ner en skruvmejsel. Glöm inte att dra ut tändhatten när du håller på.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
M Mikaela123 skrev:
Jag ska byta kniv på en Klippo som jag fått. Men när jag ska lossa bulten (åt vänster) så roterar allting. Testat att slå lite snabbt med en hammare på hylsnyckeln, men det funkar inte heller. Vad gör jag för fel?
av med tändhatten.
dit med vedträ eller annat för att låsa kniven.
Sedan så klappar du till på nyckeln så är det loss..
Eller drar med spärrskaft.
lycka till.. (y)
 
  • Gilla
Mikaela123 och 1 till
  • Laddar…
A
M Mikaela123 skrev:
Jag ska byta kniv på en Klippo som jag fått. Men när jag ska lossa bulten (åt vänster) så roterar allting. Testat att slå lite snabbt med en hammare på hylsnyckeln, men det funkar inte heller. Vad gör jag för fel?
Varför ska du byta kniv?
Den där ser bra ut.. slö men bra..
slipa på ovansidan enbart och montera tillbaka... spar på den nya kniven (y)
 
  • Gilla
Mikaela123
  • Laddar…
A
Är det inte normalgäng till kniven,alltså lossa moturs(vänster)?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Handyman 1 skrev:
Är det inte normalgäng till kniven,alltså lossa moturs(vänster)?
Korrekt
 
  • Gilla
Mikaela123
  • Laddar…
Tack alla! Det funkade när jag satte en spärr mot bladet! :)
 
  • Gilla
Wheelabrator och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.