M
Rent spontant så känns inte stubbfräs som en maskin som är ”gött att ha ifall man blir sugen på att köra lite en lördagsförmiddag”, så varför inte hyra en maskin till bråkdelen av kostnaden att köpa?
 
  • Haha
Christoffer L
  • Laddar…
Det är ett bra ess i rockärmen när alla polarna är samlade och man sitter och skryter över alla verktyg och maskiner man har :rofl:.

Har ingen erfarenhet av de som länkades men tyckte alla såg rätt klena ut även om den sista fått bra kritik.
 
  • Gilla
  • Haha
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
Tror det är en av de lättaste maskinerna att hyra ut på hygglo, lär betala sig på en sommar
 
Hur många och hur grova stubbar handlar det om? La en semestervecka på att rensa min tomt på alla stubbar. En 30cm tar runt en halvtimme, små strax över 10cm tar ett par minuter(är dom lite ruttna sekunder). Men det här monstret som växt i en slänt tog två dagar. Men nu är jag klar och behöver inte tänka på att ta bort stubbar på årtionden.

Är mycket av stubbarna utanför gräsmattan kan du hyra en grävmaskin i en dag så går det riktigt snabbt.
 
  • En stor stubbe som har delats upp i sektioner för att tas bort, belägen i en slänt med spade och hacka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stor stubbe som delvis har avlägsnats med en stubbfräs, synligt fräsmärken och spån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M
Jag har bara erfarenhet av dom som sitter på 25-30-tons grävmaskiner och dom fungerar ju okej. Oftast sätter vi bara på tjälkroken på grävaren och rycker upp hela stubben och kör bort dom. Går lite fortare, men kostnadsmässigt går det på ett ut då stubbar räknas som miljöfarligt avfall. Men ska man bara bråka på den egna tomten och är nöjd med detta så känns hyra eller ta in en firma som ett billigare/smidigare alternativ.
 
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Hur många och hur grova stubbar handlar det om? La en semestervecka på att rensa min tomt på alla stubbar. En 30cm tar runt en halvtimme, små strax över 10cm tar ett par minuter(är dom lite ruttna sekunder). Men det här monstret som växt i en slänt tog två dagar. Men nu är jag klar och behöver inte tänka på att ta bort stubbar på årtionden.

Är mycket av stubbarna utanför gräsmattan kan du hyra en grävmaskin i en dag så går det riktigt snabbt.
Köpte du maskinen eller hyrde du en ?

Någon sån bamse stubbe har jag inte, dom största är ca 40 cm, sen väldigt många runt 10 cm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.