Har ett ca 6 månader gammalt Yale doorman.
Har funkat klockrent fram tills nu, när dörren är öppen så är hakregeln alltid ute, så det går inte att stänga dörren utan att trycka ner handtaget.

När man drar ner handtaget så åker alltså hakregeln in, men den åker upp igen direkt man släpper handtaget. Otroligt störande och naturligtvis har jag inte kvittot från Bauhaus kvar.

Tips?
 
Hade samma fel, fick en ny kista på garantin men det hjälper ju inte dig...

Kolla med låsgiganten om dom säljer kistor, det var där jag köpt mitt lås.

Annars är det väl å se om det går att öppna och hitta felet
 
Andreas Hammarbäck Andreas Hammarbäck skrev:
har jag inte kvittot från Bauhaus kvar.
du har kanske ett kontoutdrag som det syns på,
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Fota alla kvitton direkt och ladda upp dom nånstans, jag har gjort en privat mapp på min Facebook dit jag laddar upp dom.
Då har jag koll på dom och även Facebook :)
 
Tack för svaren, jag har mejlat bauhaus och vill ha en kopia på kvittot, hoppas det löser sig
 
  • Gilla
123abc och 1 till
  • Laddar…
T
Sjukt störande. Jag har exakt samma problem med min doorman och då har jag ett Abloy-lås eftersom det är inköpt i Finland! Verkar vara konstruktionsfel från Yale. Enligt låsfirman "löns" det inte att reklamera eftersom Yale har så otroligt långa reklamationstider!
 
T Turbo_Tail skrev:
Sjukt störande. Jag har exakt samma problem med min doorman och då har jag ett Abloy-lås eftersom det är inköpt i Finland! Verkar vara konstruktionsfel från Yale. Enligt låsfirman "löns" det inte att reklamera eftersom Yale har så otroligt långa reklamationstider!
Om låsfirman är inköpsstället så borde du inte ha några problem med reklamationen.
Normalt gör vi låsmeder en reklamation och antingen vill dom att man skickar in det felaktiga direkt eller efter en viss period eller lämnar till tillverkarens säljare/representant när de besöker men det är inget kunden märker av då man normalt lämnar en ersättningsprodukt direkt om den finns i lager.
Den finska varianten finns troligtvis inte i lager hos svenska låssmeder men det bör vara möjligt att få en utbytes produkt efter upprättad reklamation om det är inom garantiperioden.
 
nino nino skrev:
Fota alla kvitton direkt och ladda upp dom nånstans, jag har gjort en privat mapp på min Facebook dit jag laddar upp dom.
Då har jag koll på dom och även Facebook :)
Lägg upp alla kvitton på hemprylar i Homer-appen, så hittar du både kvitto och serienummer när du behöver det.
 
Andreas Hammarbäck Andreas Hammarbäck skrev:
Har ett ca 6 månader gammalt Yale doorman.
Har funkat klockrent fram tills nu, när dörren är öppen så är hakregeln alltid ute, så det går inte att stänga dörren utan att trycka ner handtaget.

När man drar ner handtaget så åker alltså hakregeln in, men den åker upp igen direkt man släpper handtaget. Otroligt störande och naturligtvis har jag inte kvittot från Bauhaus kvar.

Tips?
Sent svar på din fråga, men kanske andra som är drabbade. Jag fick samma problem efter flera år, smörjde med 5-56 och öppnade stängde några gånger. Löste problemet och har fungerat sedan dess.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.