Någon som vet var man kan hitta baspanel (kallas nog något annat också? Benämningen på byggmax är baspanel i alla fall) som är 130 mm bred? Ska fylla i där vi har tagit bort fönster och känner inte att 120 eller 145 mm som går att hitta lite var stans blir snyggt så där mitt i det andra:sweat:
Mätning av träpanel med tumstock som visar storleken 130 mm för att passa i byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej,

fick du svar på din fråga eller hittat någon lösning? Jag finner mig i ungefär samma situation. Dock jag behöver någon baspanel som är 22x125mm. Jätte konstigt för det verkar så att standard idag är antingen 120 eller 145mm. Var 125 eller 130mm någon gammal standard? Vårt hus är från 2004.
 
Arvida Arvida skrev:
Hej,

fick du svar på din fråga eller hittat någon lösning? Jag finner mig i ungefär samma situation. Dock jag behöver någon baspanel som är 22x125mm. Jätte konstigt för det verkar så att standard idag är antingen 120 eller 145mm. Var 125 eller 130mm någon gammal standard? Vårt hus är från 2004.
Arvida Arvida skrev:
Hej,

fick du svar på din fråga eller hittat någon lösning? Jag finner mig i ungefär samma situation. Dock jag behöver någon baspanel som är 22x125mm. Jätte konstigt för det verkar så att standard idag är antingen 120 eller 145mm. Var 125 eller 130mm någon gammal standard? Vårt hus är från 2004.
Hej! Jag fick aldrig något riktigt svar, mer än att gå till ett sågverk och be dem tillverka brädor i de mått jag behövde. Jag löste det dock istället genom att ta bort panelen på en en hel långsida av huset, återanvända brädor därifrån där jag behövde lappa på andra sidan huset och sedan sätta 120mm panel på långsidan. När allt var målat sen gick det knappt att ana att det var olika storlekar på panelen
 
  • Gilla
Arvida
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.