vi fundera på bygga uterum inglasat cirka 4 x 3.8 meter, Men söker bilder på hur folk inreder om de bli för litet kanske. så har ni bilder på erat uterum liknande storlek så skicka gärna
 
Ingen?
 
verka tyvärr inte som nån här ha 15 kv uterum inglasat :(
 
BirgitS
Om det blir för lite eller inte beror ju på vad ni vill ha i just ert uterum. 15 kvm räcker inte för både soffgrupp och matbord t.ex. Ett sätt är ju att markera upp måtten i vardagsrummet och sen ställa dit t.ex. matbord och stolar för att se hur det ser ut.
 
P patriq83 skrev:
verka tyvärr inte som nån här ha 15 kv uterum inglasat :(
Vårt inglasade uterum är 2,9 m x 4,9 m invändigt, alltså ungefär 14,2 kvm.
Vi är nyinflyttade sedan februari, och har inte gjort mer än ställt upp en gammal soffa och ett gammalt köksbord där.
I övrigt är det "förråd" och får husera lite av varje inklusive odlingstillbehör:
Inglasat uterum med soffa, köksbord, stolar och odlingstillbehör, utsikt till trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tar också gärna emot tips på hur man kan piffa upp uterummet :)
 
BirgitS
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
I övrigt är det "förråd" och får husera lite av varje inklusive odlingstillbehör:
Jag tar också gärna emot tips på hur man kan piffa upp uterummet :)
En bra början är nog att inte använda det som förråd ;) för det är svårt att få ett förråd trevligt.
Lite enhetligt brukar vara bra, dvs. att hålla sig till en huvudfärg, en annan färg och en accentfärger som används sparsamt samt inte blanda olika sorters mönster, Dessutom tänka efter hur man egentligen vill använda uterummet (äta mat, dricka kaffe, sitta bekvämt och prata/läsa/vila, någon sorts arbete) och inte försöka klämma in för mycket funktioner på för liten yta.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Lite enhetligt brukar vara bra, dvs. att hålla sig till en huvudfärg, en annan färg och en accentfärger som används sparsamt samt inte blanda olika sorters mönster,
Tack för dina tips!
Men jag vill ju inte att det skall se ut och kännas som väntrummet till tandläkaren.
 
Redigerat:
BirgitS
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Tack för dina tips!
Men jag vill ju inte att det skall se ut och kännas som väntrummet till tandläkaren.
Det tror jag inte är någon risk så länge du låter bli att ställa 10 stolar utspridda längs väggarna och bara har en enda färg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.